lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Half uur wachten vanwegen foutieve informatie
Gepost door: Bin Zhu (IP Gelogd)
Datum: February 27, 2010 01:42PM

Van een aantal keren dat ik in de afgelopen 6 maanden met de trein moest reizen vanuit Wormerveer naar Amsterdam Centraal/Muiderpoort, waren de helft van de diensten te laat, of gewoon afgelast tijdens spitsuren, of ik zit meerdere malen in een trein met technische problemen dat ik soms meer dan een uur onderweg ben. Door al deze excuses ben ik bijna ieder keer te laat op mijn werk.
Gister vertrok ik vanuit Amsterdam Muiderpoort ruim op tijd om de trein te halen die rechtstreeks naar Wormerveer zal rijden, deze diensten stonden vermeld op het informatiebord van het station. Maar de diensten waren al veranderd, daar kwam ik pas na 30 minuten achter. Dus ben ik maar via Central gegaan. Op het centraalstation heb ik aan de NS medewerkers gevraagd naar de nieuwe diensttijden, er werd mij ook nogeens verteld dat de diensten op vrijdag volgens de weekend-diensten gereden worden. Hoezo? Er zijn toch nog veel mensen die ook op vrijdag middag werken en rond 17:00/18:00 naar huis moeten met de trein? Wat ik ook niet begreep is waarom de NS sprinters laten rijden tijdens spitsuren en een dubbeldekker wanneer het rustig is. Wat ik tot nu toe te zeggen heb over de NS is: WAARDELOS! Ik ben een echte millieufan, maar met de prestaties van de NS ben ik echt geneigd om alleen met de auto te reizen. De reiskosten verschillen echt niet, het is soms zelfs goedkoper met de auto te reizen als er meer dan 2 personen zijn.

Re: Half uur wachten vanwegen foutieve informatie
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: February 28, 2010 01:20AM

Interessant. Volgens de dienstregeling gaat de laatste trein van A'dam Muiderpoort naar Wormerveer op vrijdagavond om 0:07. Het is gewoon een halfuursdienst op de lijn Uitgeest - A'dam Centraal - Breukelen - Gouda - R'dam Centraal (met in de vroege en/of late uurtjes wat aanpassingen). Deze trein rijdt gewoon ook in het weekend. Dus waarschijnlijk heeft de NS-medewerker u verkeerd geinformeerd.

Als een trein uitvalt, dan wordt het vaak genoeg ook niet omgeroepen of pas veel te laat als omreismogelijkheden al zijn vertrokken.

Op de lijn Utgeest - R'dam Centraal staat wel mooi 'Sprinter', maar tegenwoordig wordt er grotendeels Materieel '64 ingezet (weet ik als reiziger die deze lijn zeer regelmatig gebruikt), wat uit oogpunt van een reiziger zeer onprettig is in de spits (daar zouden dan de dubbeldekkers of de nieuwe Sprinters beter zijn). Het begrip 'Sprinter' is kennelijk van toepassing als de NS zin of materieel heeft om er eentje te sturen. Jammer genoeg hebben wij op de Zaanlijn dus nu ook Mat '64 rijden. sad smiley

Re: Half uur wachten vanwegen foutieve informatie
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: March 17, 2010 06:57PM

Nee, op van die houten plankjes in de Sprinters zit ik te wachten!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: