lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
weer een andere dienstregeling
Gepost door: stella (IP Gelogd)
Datum: December 31, 2009 03:19PM

Hier in Abcoude is het echt feest als je afhankelijk bent van de trein!
Iedere jaar krijgen we hier weer een ander dienstregeling. Zo kan je echt ergens op bouwen!!!

Een paar jaar geleden kon ik nog direct naar Maarssen, Utrecht en Amsterdam ZUID. Allemaal niet meer ! Opgeheven!
We konden in 2008 naar Uitgeest e.o.
In 2009 mochten we naar Hoorn en Enkhuizen(daar was ik wel blij mee).
NU in 2010 mogen we weer terug naar Uitgeest....

Welke idioot zit daar bij de NS? Gooit die iedere jaar gewoon pijltjes naar een soort kaart van Holland?
Of denkt hij dat verandering de mens goed doet?

Maar ja, wat is Abcoude ook voor een gehucht.....: een terzijdse halte ergens tussen de grote steden. Who cares!

Re: weer een andere dienstregeling
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: January 3, 2010 02:07AM

Inderdaad, het is wel vrij opmerkelijk.

Op mijn stationnetje kan je het ene jaar naar Rotterdam Centraal, het andere jaar naar Almere Oostvaarders... Het ene jaar stopt de Sprinter in Amsterdam CS, het andere jaar tuft er weer eentje door naar Amersfoort...

Ik neem aan dat men bij de afdeling waar de nieuwe dienstregeling wordt ontworpen op de reizigersstromen let.
Zo trekt een trein Schiphol-Utrecht meer mensen aan als het in Intercity-formaat rijdt dan als het een boemmeltje is, neem ik aan. Voor u betekent dat dus een overstapje in Duivendrecht (als ik het Nederlands spoornetwerk goed ken althans!).

Zelf kijk ik gewoon ieder jaar op ns.nl wat de grote veranderingen zijn en ook kijk ik gewoon op 9292ov.nl wat de routes/reistijden zijn. Uiteraard een paar weken voordat de dienstregeling ingaat. smiling smiley Kortom, op meer stations is het wel 'feest'. grinning smiley

Trein gestopt voor hond
Gepost door: eveline assenbroek (IP Gelogd)
Datum: September 3, 2010 12:59PM

Om 12.40 vrijdag 4 september staton Zandvoort trein 1723 uit Amsredam.
Compliment voor machinist. De trein naderde een rondrennende hond.
De machinist wist toch nog te stoppen. Bedankt alle toeschouwers.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: