lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Frank (IP Gelogd)
Datum: December 21, 2009 09:12PM


Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 12:02AM

Ja en dus?

Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Em (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 07:35AM

Ten eerste zou ik dan in Noorwegen gaan wonen als die trein je zo behaagd...
Ik heb mij nooit verdiept in de dienstregeling van Noorwegen, moet ik eerlijk zeggen...Maar ik vermoed, dat deze niet zo druk is als de Nederlandse..Wij schijnen ook het drukst bezette spoornet te hebben ter wereld.
Dat is misschien dom, want nu ligt er net te veel sneeuw, wat gelukkig 25jr geleden voor het laatst is voorgekomen, we hadden gewoon een dienstregeling van één keer per uur moeten houden dan maar..
Want tja, STEL dat er een keer veel sneeuw valt, dan hebben we lekker niets te zeiken!

Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Lees de link en je begrijpt het (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 12:00PM


Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Coen (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 01:20PM

Harrie: Ja en dus??

Daarmee wordt laten zien dat het wel kan, rijden als het gesneeuwd heeft.

Ik denk dat iedere treinreiziger hetsnapt als een dienstregeling door weersomstandigheden wordt aangepast. Maar het gaat vooral om de manier waarop het nu is gebeurd en hoe erover is gecommuniceerd. De sneeuw is voorspeld, dus had er bij de bijsturing toch wel iemand zo slim kunnen zijn de dienstregeling ernaar in te richten.
Ook het overstappen van de machinisten draagt bij aan de problemen. Als trein 1 te laat is, vertrekt trein 2 niet omdat er geen machinist in zit. Als elke machinist nu eens 1 trein op en neer zou rijden (het bekende rondje om de kerk) zou de vertraging blijven bij 1 trein (-traject).

De trein zou het betrouwbaarste vervoersmiddel moeten zijn, maar met dit weer rijdt ik toch liever auto, helaas.

Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Frank (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 10:06PM

Voila.....

Daarnaast...deze site gaat om het afblazen van stoom...

Fijne kerst en een gelukkig nieuw jaar

Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: December 23, 2009 05:17PM

Naja, veel rechte stukken bij de Noorse spoorwegen zo te zien. tongue sticking out smiley
Maar goed, we hebben wel in het nieuws kunnen zien dat de wissels worden 'ondergesneeuwd' door grote brokken sneeuw die van de treinen afvallen... Dus... misschien een idee om bij het eindpunt van de trein met een ploegje de sneeuw van de trein AF te halen? Gewoon even een voorstel...

Frank, deze site is inderdaad om stoom af te blazen (en ik heb mij de afgelopen dagen ook wel eens geergerd aan de vertragingen en het gebrek aan communicatie).
Wat ik wil op wil merken (en dit is niet tegen jou gericht) is dat het mij ontzettend stoort dat mensen overgaan tot persoonlijke aanvallen. Als je mensen wilt corrigeren of als je een punt niet correct vindt, doe geef dit dan op een nette manier aan. Het is een forum, dus je kan je makkelijk verschuilen achter een anonieme gebruikersnaam, maar behandel anderen zoals jij ook zou willen worden behandelt.

Re: in_noorwegen_rijden_de_treinen_wel
Gepost door: Jonny van der Hoeven (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2009 11:52AM

Het is heel simpel hoe meer je bespaart als sppor exploitant hoe meet je verdient.

Dit blijf je net zo lang doen tot het een keer fout gaat.

Dan geeft iedereen elkaar de schuld.

Ik ken genoeg stations waar er al tijden lang iets mis was met de verwarmings kasten van de wissel.

ongeveer 5 jaar geleden werden deze kasten eindelijk gereviseerd.
Echter is er toen niet besloten om de verwarming opnieuw aan te brengen.
Aangezien risico managment voor het meest drukke spoor van nederland niet nodig was.

Het gaat toch al jaren goed.
Typische ambtenaren uitspraak.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: