lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
trein vol schoolblagen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 27, 2009 11:51PM

Zeg mensen,

Wordt het niet eens tijd dat we die schoolblagen die alle zitplaatsen in de trein in beslag nemen hun OV jaarkaart af te nemen? Laat ze maar gaan fietsen, dat moest ik vroeger ook. Worden ze ook niet zo vet.
Ondertussen heb ik mijn buik meer dan vol van die puistenkoppen!

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 28, 2009 01:57AM

Uhm, ja... En stel je voor als de afstand tussen je woonplaats en je studieplek behoorlijk groot is?

Als je je iets meer zou verdiepen in het wel en wee van de studenten dan weet je dat als studenten in dezelfde stad wonen waarin hun onderwijsvoorziening is gevestigd, dat zij normaliter de trein niet zullen nemen.

Daarnaast kost een abonnement ook vrij veel geld. Als een student dat zelf moet gaan betalen, dan kost het eigenlijk bakken vol geld, wat als ongewenst gevolg heeft dat minder mensen gaan studeren. Dat betekent minder hoogopgeleiden, enzovoorts.

Kortom, dit lijkt meer iets als: mopperen om het mopperen.

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 29, 2009 11:21PM

Nou L, ik had het ook niet over studenten, maar over scholieren. Van die blagen tussen 12 en 17 jaar. Met hun kolossale rugzakken ( die volgestouwd zitten met chips en frisdrank ) versperren ze het gangpad en nemen alle zitplaatsen in beslag. Van opstaan voor een oudere hebben ze nog nooit gehoord.
Die kunnen best fietsen, zeker over korte afstanden. Dat heeft twee voordelen: 1. De gewone reiziger kan normaal gaan zitten en 2. Die kinderen worden niet zo moddervet.
Kortom L. : voordeel voor iedereen!

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: November 30, 2009 02:56PM

"Wordt het niet eens tijd dat we die schoolblagen die alle zitplaatsen in de trein in beslag nemen hun OV jaarkaart af te nemen?"

"Nou L, ik had het ook niet over studenten, maar over scholieren. Van die blagen tussen 12 en 17 jaar. Met hun kolossale rugzakken ( die volgestouwd zitten met chips en frisdrank ) versperren ze het gangpad en nemen alle zitplaatsen in beslag. Van opstaan voor een oudere hebben ze nog nooit gehoord.
Die kunnen best fietsen, zeker over korte afstanden"

Uhm, als je het over een OV-jaarkaart hebt, dan hebben scholieren van 12-17 die denk ik niet... Misschien zijn het gewoon kinderen op schoolreisje?

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2009 11:32PM

dan hebben ze elke dag schoolreisje...

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: Em (IP Gelogd)
Datum: December 22, 2009 07:44AM

Ik denk dat hun ouders elke maand een rib uit hun lijf betalen...
Dus lekker laten zitten die hap puistenkoppen!

Re: trein vol schoolblagen
Gepost door: amondi (IP Gelogd)
Datum: December 23, 2009 09:35AM

Ik ben zo'n ouder!

Ik betaal iedere maand een smak geld om mijn 17 jarige veilig en op tijd op zijn opleiding te krijgen.

Ik zou niet weten waarom hij geen zitplaats mag hebben, of durft u er misschien niet naast te gaan zitten?

Gun een ander toch eens het licht in zijn of haar ogen en stel je eigen belang niet zo boven het algemene belang!

En ja, ik ging vroeger ook op de fiets, maar toen was de middelbare shool nog gewoon in het dorp zelf! Nu moet hij 20 km verderop zich melden!c
5 minuten fietsen naar het station, 15 minuten met de trein en verolgens een half uur lopen! Iedere schooldag weer en dat 2 keer!

Hoeveel uur loopt u op een dag?



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: