lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
stilte coupe's
Gepost door: A. Lentz (IP Gelogd)
Datum: September 4, 2009 11:53AM

Ik verbaas mij er steeds weer over, dat er totaal geen acht geslagen wordt op de S bij stiltecoupe's, noch door de reizigers, noch door de conducteurs. Ik vermoed dat het ook niet erg duidelijk is dat het coupe bedoelt is voor mensen die stilte zoeken. Als men iemand erop attent maakt, is de verbazing groot en het helpt maar enkele minuten!
Behalve strenge controle zouden er meer duidelijke aanwijzingen zijn, dat er niet gebeld of hard gepraat mag worden. Deze kunnen worden geplaatst op de tafeltjes, op de glazen tussendeuren, laag op de ramen, enz..
Ik hoop dat er hiering verbetering kan worden geboekt.

Re: stilte coupe's
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 09:27PM

Vergeet dat maar lekker, heer Lentz. NS is niet van plan hier ook maar iets aan te doen. Ik heb er al eerder over gemaild en geklaagd. Reactie: Meld het maar aan de conducteur (als -ie er is) of zeg er zelf iets van. Vooral dat laatste is typisch NS: ze hebben het liefst dat jij hun werk opknapt. Zelf zijn ze er nl. te beroerd voor, getuige de reactie van een conducteur toen ik me beklaagde over het gekwek en gebel in de stiltecoupé. Zijn reactie was: "Als ik daar iets van moet zeggen ben ik de hele dag bezig"
En dat terwijl je zoiets heel gemakkelijk kan oplossen. Je geeft duidelijk en het liefst heel duidelijk aan dat er in de stiltecoupé niet gekwekt en gebeld mag worden. Hou je je daar niet aan dan volgt een boete. Simpel en effectief. Roken mag toch ook niet in de trein? En dan krijg je toch ook een boete als je het wel doet? Nou dan!
Voor degenen die echt niet hun muil kunnen houden stel ik voor dat er net als de rookzuil op het station een zwetspaal wordt geplaatst. In die zwetspaal zit een opening waar de kletskous zijn mobiele telefoon kan dumpen. Dat is beter voor hemzelf en de overige reizigers.

Re: stilte coupe's
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 10:45AM

Waarom moet je de conducteur zoiets vragen? Hebben jullie geen mond gekregen om die mensen te vragen of het wat rustiger kan?

Re: stilte coupe's
Gepost door: pino (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 03:51PM

he johnny53,

jij zegt doodleuk dat ns dingen van zich af schuift maar jij doet dat ook dus waarom zit jij zo te klagen dan.
want jij trekt je mont ook niet open.
volgens mij kan je beter in een hutje op de hei gaan wonen.

Re: stilte coupe's
Gepost door: Kees (IP Gelogd)
Datum: November 8, 2009 03:52PM

Ik vind die stilte coupe"s helemaal niets.
Ga ik eens een dagje "gezellig "met vrienden met de trein, zit de trein natuurlijk altijd helemaal vol.
En ja, waar is er dan wel plaats, in de stilte coupe.
Zo veranderd een gezellig dagje weg in een rod dag, omdat het uitje nu wel erg lang duurd, als je je mond dicht moet houden.
Bij deze dus maar weer met de auto, stuk gezelliger, en in de file kun je gewoon door praten!

Re: stilte coupe's
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 8, 2009 11:06PM

Zeg Pino,

Niet naar school geweest? Mond schrijven we met een d, niet een t.
Het is jullie taak en werk hier iets van te zeggen. Als je dat niet wilt, ga dan de ww in. Schuif het niet af op de reiziger, lul. Dit geldt ook voor Henk, net zo'n dombo. Gewoon je werk doen en anders oprotten, niet de reiziger maar weer de schuld geven. Ben je nou conducteur of niet? Moet ik soms jouw werk voor jou doen, doe jij dat ook voor mij, eikel?

Re: stilte coupe's
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 8, 2009 11:15PM

Dat is toch jouw taak, lul!
Schuif toch niet alles af op een ander. Doe gewoon je werk! Daar zijn wij, de reizigers, toch niet voor!
Godverse luilak!

Re: stilte coupe's
Gepost door: pascal (IP Gelogd)
Datum: November 9, 2009 09:46PM

beste johnny53,

volgens mij ben jij een gefustreerd persoon, die op alle slakken zout moet leggen.
volgens mij heb jij geen leven, maar zoek je gewoon dingen op om op de zeiken.
maar hoor je zelf eens zeggen van schuif het niet op een ander af, maar zelf doe je het ook
zoek een leven man je lijkt wel een zeikzak.

Re: stilte coupe's
Gepost door: harrie (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:18PM

Dan is johnny hier op het juiste forum: Het is toch een klaag-maar-raak zeik-site?

Re: stilte coupe's
Gepost door: felice100 (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2009 09:40AM

Jullie maken op een misselijke manier ruzie. Typisch voopr nederlanders om grof te gaan schelden. Ik vind dat als er coupe's worden gemaakt met een bepaald doel (vroeger bv niet roken) en dus bv stilte (voor mensen die rust nodig hebben, willen lezen of studeren,
dan moet daar handhaving van zijn. Anders kun je net zo goed niet zo'n coupé instellen.Om het hutje op de hei weer uit de la te trekken is een kleinzielige kortzichtige opmerking.

Re: stilte coupe's
Gepost door: ex-bokser (IP Gelogd)
Datum: December 18, 2009 03:09PM

ik zit regelmatig in de stiltecoupè.

Gelukkig is mijn postuur voldoende om mensen rustig te krijgen....................

Re: stilte coupe's
Gepost door: jojo (IP Gelogd)
Datum: December 19, 2009 02:55AM

wow wat een geklaag...

maar waar houdt stilte op.ik erg my bv giga aan het getyp van laptops ,bladeren omdraaien van boeken of kranten ...en jawel nota bene bij mensen waarbij ik in een stilte coupe zit,waar ligt de grens.wat voor de een stilte is ,dat kan voor de andere lawaai zijn (zie voorbeelden boven) we kunnen tuurlijk als een stel zombies gaan zitten turen naar buiten,en ja als je moet hoesten het balkon op rennen ,want ja stel je voor...
en ik vind wel dat een van ons gerust eerst iets over mag zeggen,als je bv een telefoon gesprek compleet kunt volgen en of hard gepraat wordt,mag dat niet helpen dan een conducteur aanspreken ...

de wereld en wij als bekrompen nederlanders ,ow wat zijn wij zo tollerant..denken alleen ikke ikke ikke ,maar zolang ik zelf er maar geen moeite voor hoef te doen...


raar volk zijn wij toch....ene kant roepen wij zijn tollerant,,,maar van de andere kant zodra het in jou straatje komt,huh wat is dat tollerantie?



een reizigster die plaats neemt waar plaats is(en dat is al heel wat)

Re: stilte coupe's
Gepost door: Henkie (IP Gelogd)
Datum: December 19, 2009 12:51PM

Stiltecoupé's bestaan niet, de trein maakt al lawaai zat!

Re: stilte coupe's
Gepost door: jonny (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2009 11:38AM

Tja misschien moet je dan overwegen om geen gebruik meer te maken van het "openbaar" vervoer.
Ik vind de stilte coupes zoals ze worden genoemd eigen best achterlijk.

Want waarom zou ik in vredesnaam ergens moeten gaan staan. Omdat jij het belangrijk vind om in stilte te kunnen reizen. Betaal gewoon voor 1e klas. daar is het meestal stiller.

Kijk mischien kan je ook een paar geluidsbeschermende oordopjes kopen of je trommelvliezen doorprikken met een breinaald.

Kortom je moet niet zo zeiken en tolerant zijn in het openbaar vervoer.

Blijkbaar ben jij de enigste die voor een prikkie je eigen stukje vervoer wilt.
maar helaas werkt dat niet zo bij openbaar vervoer. Kijk daar moet je voor betalen. dat heet eerste klas.




Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: