lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
controle treinkaartjes
Gepost door: XXXXXXX (IP Gelogd)
Datum: August 20, 2009 04:50PM

LS,

Mijn naam doet er niet zo toe.
Ik heb reeds een groot aantal jaren een kortingskaart van de NS.
Mijn vrouw en ik maken hier ook regelmatig gebruik van.
Gisteren zijn we van Tilburg naar Utrecht gereisd en daarna weer terug.
Nu mijn vreselijke ergernis.
Het is de zoveelste keer de afgelopen jaren dat er geen controle door een conducteur plaatsvindt.
Dat gold voor de heen- zowel als voor de terugreis.
Dat is ons de afgelopen jaren zeker 8 tot 10 maal gebeurd.
Ook gisteren bevonden zich in onze coupe een aantal mensen die er een sport van maken om onbetaald te reizen met de NS.
Kennelijk zijn zij goed of beter op de hoogte van het feit dat controles door conducteurs nauwelijks of niet plaatsvinden.
Wie reist moet betalen en wie illegaal reist dient hierover rekenschap af te leggen.
Ik kan u verzekeren dat deze handelswijze bij heel veel reizigers irritatie oproept temeer daar bij elke stop op een station de conducteurs hun genoeglijke 1e klas coupe uitkomen om er na vertrek vervolgens weer in plaats te nemen.
Volgens mij strookt dit niet met de beleidsuitgangspunten van de NS.
Kijk maar wat u ermee doet.

mvrgr.
DB

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: Daan V Dalen (IP Gelogd)
Datum: September 7, 2009 11:53PM

Wat maakt dat nou weer uit? Als je van te voren had geweten dat je niet gecontroleerd werd, had je dan geen kaartje gekocht? Wat een onzin!
Als je bij de Albert Heijn boodschappen doet reken je je voedsel toch ook af, en er is niemand die komt controleren of je het ook daadwerkelijk opeet....

Sorry, maar dit bericht slaat nergens op

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: RHarmsen (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 03:57PM

Ook ik vind het schandalig dat er zo weinig gecontroleerd wordt, maar NS schijnt dit graag te willen negeren.

Stel je voor dat er gewerkt moet worden voor je geld!

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2009 09:51PM

Zeg eens, Daan van Dalen, is het nou echt zo gek dat DB zich ergert aan zwartreizigers? Iedereen moet toch betalen voor een "vervoersbewijs", zoals jullie zeggen? Het is dan toch ook logisch dat er moet worden gecontroleerd? Bovendien: dat is nu eenmaal jullie werk, of niet soms?
Jij draait het uitgangspunt om. Je schrijft: "als je van tevoren had geweten dat je niet gecontroleerd werd, had je dan geen kaartje gekocht?" Maar dat is de boel omdraaien. Het uitgangspunt moet zijn: wij controleren of u een kaartje hebt. Punt.
Als je daar nu te beroerd voor bent geef dat dan gewoon toe, maar schuif niet altijd de schuld op de reiziger of prorail of het weer of god weet niet wat allemaal. Het valt mij iedere keer weer op dat NS-ers geen kwaad woord willen horen over hun bedrijf. Klachten worden weggewuifd en niet serieus genomen. Dat zal toch echt moeten veranderen als NS de concurrentie (die er jammer genoeg nog veel te weinig is) aan moet. Vergeet niet dat de gemiddelde reiziger zich blauw betaalt aan een kaartje wat zo ongeveer twee keer per jaar in prijs wordt verhoogd. Dan mag die reiziger in ieder geval van NS verwachten dat die haar werk doet. Dus: kaartjes controleren, de boel in de gaten houden en ook ingrijpen als dat moet. Niks meer, maar ook niks minder, van Daalen!

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: mcn (IP Gelogd)
Datum: September 27, 2009 12:35PM

He Johnny53 ben je hier ook?
Wat een slimme jongen ben je toch.
Elke week gratis boodschappen zeker, want je gaat natuurlijk naar buiten via de kassa's die niet in gebruik zijn. Want als er geen controle is....
Lul niet zo dom. Je koopt een kaartje om vervoerd te worden. Dat veel mensen zwart rijden ligt meer aan de lage mentaliteit die tegenwoordig heerst. Ik zou zeggen loop eens een dag men een HC mee. Dan piep je wel anders. Dan kom je echt bij de reizigers de creme de la creme van Nederland.
Spugen schelden slaan maar ja dat hoort er zeker bij. Past helemaal in jouw straatje thuis.........

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: ronald chan (IP Gelogd)
Datum: October 18, 2009 03:02PM

Ik ben het zeer met DB eens.

zelf reis ik regelmatig op de trajecten r'dam lombardijen-r'dam centraal, en r'dam centraal-delft centraal; van de 20 keer ben ik hooguit 1 keer gecontroleerd.

als de NS (het gevoel) van onveiligheid wil stimuleren op stations en in treinen dan moeten conducteurs vooral doorgaan met het niet controleren van kaartjes.
kan iemand mij uitleggen waarom dit "beleid" wordt gevoerd in een tijd waarin terecht veel discussie is over (on)veiligheid?

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: R.Harmsen (IP Gelogd)
Datum: November 3, 2009 09:32AM

@ronald chan
Ze controleren geen kaartjes omdat ze op dat moment bezig zijn met andere werkzaamheden, aldus de klantservice van NS, nadat ik dit eens aangekaart had.

Ik ga er tegenwoordig dus maar van uit dat kletsen met de machinist en krantje lezen onder andere werkzaamheden valt.

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: November 8, 2009 11:26PM

Nou daar hebben we die supermachinist weer.
Je moet toch eens goed leren lezen, MCN.
Je reactie slaat nergens op.
Probeer nou eens volwassen te denken, lul.
En niet op de NS ambtenaren manier, maar modern.

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: pascal (IP Gelogd)
Datum: November 9, 2009 09:55PM

he johhny53,

wie is er hier nu een volwassen iemand je scheld zelf iemand uit voor "lul" is dat volwassen gedrag??
nee dat is ronduit kinderlijk gedrag, wordt zelf volwassen en plaats zelf dan pas een reactie hier op deze forum.
en over modern, je komt volgens mij zelf uit de stenen tijdperk want in deze tijd scheld je mekaar niet uit.
hopelijk kan je snel wel normale berichten plaatsen zonder mensen uit te schelden, want dat is wel heel gemakkelijk.

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: harrie (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:17PM

En zo is het

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: Utrecht24 (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2009 01:41PM

Beste allemaal,

Ik kan me goed voorstellen dat het frusterend is, als je kaartje regelmatig niet gecontroleerd word. Dat hoor ik vaker. Het enige wat ik je kan aanraden, is: meld het bij de NS. Laat het hen weten. Als het alleen maar op dit soort fora word gezegd, komt daar niet snel verandering in. Als NS-medewerker kan ik je zeggen dat we er met zijn allen alles aan doen om ons werk en de reis voor iedereen zo aangenaam mogelijk te maken. Er zullen ongetwijfeld fouten gemaakt worden. Ik hoop dat iedereen zich realiseert dat er bij NS mensen werken en dat die ook weleens fouten maken.

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: d (IP Gelogd)
Datum: September 12, 2010 10:53PM

chagerijnige zeik mensen!!!!

Re: controle treinkaartjes
Gepost door: ronald (IP Gelogd)
Datum: November 2, 2010 10:04AM

Het controleren van kaartjes is geen hoofd prioriteit meer van NS..in overleg met de minister zijn er afspraken gemaakt gebaseerd op de behoeften van de reizigers.Hierom is de controle niet meer zo van toepassing.Wat men wel wil is dat de HC elk halfuur indien mogelijk een rondje loopt door de trein om vragen enz. te beantwoorden en tevens toe te zien op veiligheid enz. Voorwat dat laatste betreft als de HC een betere ondersteuning zou krijgen als hij ergens tegenaan loopt dan zou hij wellicht bereid zijn hier ook meer aan te doen.Elke conducteur heeft wel eens de ervaring gehad dat bij problemen hij geen ondersteuning krijgt of dat het slecht afgehandeld word.
De meeste conducteurs zijn in het begin best wel actief maar door het beleid en door ervaringen neemt dit vaak in de loop der jaren af. En aangezien een NS'er vaak al wat jaren mee loopt ...
let wel dat een HC ook vaak andere dingen moet doen zoals het verwerken van bonnen problemen met reizigers en hun gedragingen enz.en leest u niet in uw pauze even een krantje en neemt een bak koffie?..NS érs hebben bijna geen tijd om dit elders te doen dus gebeurd dit op de trein zo ook wel eens een praatje met een collega. zoals elders op de werkvloer ook regelmatig gebeurd.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: