lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Stiltecoupé's
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: July 2, 2009 10:16PM

NS schaf die stiltecoupé's svp onmiddellijk af. Er is geen hond die zich aan het stiltegebod houdt. Het gebel en gekwek gaan onverminderd voort. Toen ik hier wat van zei tegen de conducteur was zijn reactie: "Ja, als ik daar iets van moet zeggen ben ik de hele dag bezig"
Wat heeft het voor zin regels op te stellen die niet worden nageleefd en waarvan het NS eigenlijk ook geen reet interesseert of ze worden nageleefd of niet? Waarin verschilt nu eigenlijk een stiltecoupé van een gewone coupé? Antwoord: nergens in. Ook in de stiltecoupé mag je allerlei nikserige gesprekken aanhoren. Niemand die er iets van zegt. NS al helemaal niet.
Afschaffen dus die poppenkast!

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: Jorrick (IP Gelogd)
Datum: July 12, 2009 05:03PM

Lijkt me niet goed ze af te schaffen. Probleem is de handhaving. NS moet werken aan bewustwording door bijvoorbeeld bij het begin van de reis via het omroepsysteem de reizigers te attenderen op de stiltecoupe's. Mensen raken er dan wel aan gewend.

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: marie (IP Gelogd)
Datum: July 31, 2009 01:40PM

Ik probeer altijd in de stilte coupe te zitten.Hou erg van lezen.
Ik heb al vaak mensen erop aangesproken dat ze in de stilte coupe zitten.
Soms hebben ze het helemaal niet in de gaten.Het zou een goed idee zijn om het om te laten roepen.

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: August 6, 2009 10:33AM

Nederland is op heel veel gebied gewoon een 'bananen republiek' geworden.
Zij met de grootste bek , de brutaalste voor dringerij krijgen alles voor elkaar. Het hele straatbeeld is zo langzamerhand vervuild met toezicht camara's , rolluiken, en zgn. rampaaltjes. S' avonds kun je in heel veel wijken als 'gewone Nederlander ' beter niet meer komen. En de politiek???? nul , 0 !
Ja en dan dan die stilte coupe's . Wel eens een niet vervuilde (grafitie , zwaar bekraste ruiten enz. enz . coupé gezien??
Ik niet! Kortom wat een heerlijke multiculturele smeerboel is het hier de afgelopen 30 jaar geworden!

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: L (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2009 07:18PM

Jaap, volgensmij gaat dit forum over de NS, niet over je denkbeelden van de hele samenleving. winking smiley Trouwens, af en toe zie ik wel wat smerigheid/graffiti enz. in de trein, maar volgensmij overdrijf je het een beetje…

De stiltecoupes zijn een goed idee van de NS, maar ik vermijd ze liever omdat ik me dan aan andere mensen ga ergeren. Handhaving en betere aanduiding (dus niet alleen wat stikkers op het raam) zou beter zijn (in ieder geval het laatste).

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: Heutmekers (IP Gelogd)
Datum: March 6, 2010 02:04PM

Ben tegen de stilte coupé's.
Slepen ze eerst de grijze koppen (60+-ers) de trein in via goedkope reisabonnementen en vervolgens mogen de grijsaards als ze een tochtje maken de mond niet open doen: zeg we gaan voor ons plezier een dagje uit.
Volgens mij zijn er veel te veel stilte coupé's. Ben deze week in Den Haag geweest en heb in 4 treinen gezeten en iedere keer (per ongeluk) in een stilte coupé. Ik ben al blij als ik een plaatsje vind, dit laat ik echt niet voorbij gaan om vervolgens tot de ontdekking te komen dat er elders GEEN zitplaats meer is.
Maar een pleister op mijn mond: dat zie ik niet zitten!!

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: Harrie (IP Gelogd)
Datum: March 17, 2010 06:56PM

Ssst, schreeuw niet zo!

Re: Stiltecoupé's
Gepost door: j/scholten (IP Gelogd)
Datum: September 7, 2010 08:52PM

waarom zijn de stiltecoupe s alleen boven in de treinen en niet onderin boven kan je heerlijk naar buiten kijken en glijktijdig praten laat dan de slapende en lezende mensen maar lekker onderin zitten dan kunnen de
mensen die ook voor de eerste klas betalen rustig bovenin zitten en praten en naar buiten kijken
want bovenin zie je meer dan onderin



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: