lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Renovatie wagons, type Koploper..auw!
Gepost door: Erik (IP Gelogd)
Datum: March 7, 2009 11:58PM

Sinds ik een auto kan lenen gaan mijn vriendin en ik niet meer zo vaak met de trein. Vrijdag 6 maart, gingen we voor een weekendje naar Delft en namen de trein vanuit Groningen. Ik stond er niet bij stil dat bijna alle Koplopers inmiddels zijn verbouwd en snapte niet waarom we zo'n moeite hadden om lekker te kunnen zitten. Was ik verwend geraakt door het reizen per auto ?? Na op de terugweg -heerlijk- gedeeltelijk in een oude koploper te hebben gezeten, heb ik gelet op de veranderingen.

- de nieuwe stoelen zijn KEIhard ! Ik ben nu al 3 uur thuis en heb nog een houten achterste. Ik hoop dat dat komt doordat de stoelen nog niet "ingezeten" zijn.

- De beenruimte is kleiner geworden. (worstel, worstel, maar wel 13% meer passagiers/wagon)

- Dat afvalbakje tussen de 2 reizigers in, lekker sadistisch bij de knieen geplaatst. Ik ben wel blij dat de hoeken van de afvalbak zijn afgerond.
Je wil je benen altijd een beetje uit elkaar houden en dat wil nu niet, ik plaats dus maar mijn linkerbeen op de afscherming van de airco (?)

-De rugleuning staat te schuin naar achteren, wil ik de hoofdsteun gebruiken dan staat mijn onderrug in een onnatuurlijke holle positie. Niet te doen, de hoofdsteun wordt door niemand gebruikt. Om mij heen zie ik ook allerlei mensen die op zoek zijn naar een comfortabele zitpositie, dat wordt een queeste.

- De wcdeur straalt een zekere grandeur uit en er is aan rolstoelgebruikers gedacht, alleen bij drukte is het gangpad vol mensen en die moeten allemaal aan de kant zodat ik die deur open kan krijgen. Daar sta je dan met je kinderwagen.

- Ik ben wel blij met de airco !

Ik klaag niet vaak, maar ik ben speciaal lid geworden van dit forum om even mijn gal te spuien over de onergonomische veranderingen van de Koploper.
Ik zal nog vele jaren met dit ding moeten reizen en daar word ik niet vrolijk van. Ik zal zolang het nog kan met de seventies styled versies reizen.

Re: Renovatie wagons, type Koploper..auw!
Gepost door: Bassie (IP Gelogd)
Datum: March 13, 2009 10:22PM

Ppppsssssstttttt!

Mag ik je er op wijzen dat je voor dit forum geen profiel hoeft te maken winking smiley


Re: Renovatie wagons, type Koploper..auw!
Gepost door: chiellus (IP Gelogd)
Datum: August 14, 2009 10:51PM

Hélemaal mee eens!

Ik mis die Goddelijke Oranje banken ook nog dagelijks!




Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: