lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
NS logica
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: January 16, 2008 07:59PM

Regelmatig lees ik op dit forum reacties in de trant van: "Ach, het valt allemaal wel mee, er zijn ergere dingen in de wereld, het is eigenlijk je eigen schuld etc. etc. " Dit soort reacties moeten wel afkomstig zijn van NS-ers of ex-NS-ers. In een normaal bedrijf wat moet concurreren en klanten moet vasthouden haalt men het niet in zijn hoofd klachten op zo'n manier weg te wuiven. Daar neemt men klachten serieus en probeert tot een oplossing te komen. Zo niet bij NS. Waarom zouden ze ook? De klanten moeten toch wel met NS reizen, of denkt u nu werkelijk dat Syntus en Veolia een bedreiging zijn voor het monopolie van NS?
Kent u een bedrijf wat zijn prijzen zo ongeveer twee keer per jaar verhoogt, zijn dienstverlening helemaal uitkleedt en de klant bij klachten het liefst het bos instuurt? Ik wel. NS. Ik zal hier een voorbeeld van de "dienstverlening"van NS geven: al bijna anderhalve week ben ik bezig om via internet een bedrijfs abonnement openbaar vervoer aan te vragen. Met de codes die mij door NS worden toegestuurd kan ik niet inloggen. De "helpdesk" vertelde mij dat dit probleem al lang bekend is en dat er aan werd "gewerkt"
Tot op heden heeft dit nog helemaal niets opgeleverd. Excuses volop, maar daar koop ik niks voor. Als een normaal bedrijf zo'n probleem heeft, werkt het met man en macht om dit op te lossen. Zoiets kan immers klanten kosten. Bij NS schuift men het probleem liever op de lange baan. Dit noem ik NS logica.
Nog maar een voorbeeld: bent u wel eens op verreweg het lelijkste station van Nederland, Arnhem, geweest? Dit station moet zijn voltooid in 2010, maar het staat nu al vast dat deze planning niet zal worden gehaald. Door de Arnhemmers wordt dit station "terminal Sint Juttemis"genoemd. Het kost bakken vol geld, maar daar heeft NS kennelijk geen gebrek aan. Dat rooft men de reiziger wel af. In dit station bevindt zich een hypermoderne ruimte waar u een kaartje kunt kopen als uw pinpas weer eens weigert bij de kaartjesautomaat. In deze loketruimte waren vier NS-ers "aan het werk", dat wil zeggen 1 (??n). Voor dat ene loket stond een rij van zeker tien mensen, voor de andere drie loketten exact 0. De loketdame had het dus heel druk. Nog maar een loket geopend, zou je dan zeggen. Maar nee hoor, u bent immers bij NS en die hebben hun eigen logica. De overige drie NS-ers babbelden vrolijk verder. Van zulke collega's moet je het hebben! Als u dan eindelijk aan de beurt bent mag u 50 cent extra betalen voor een toch al duur kaartje. Dit omdat u niet kunt of wilt pinnen. Dit vindt men bij NS heel gewoon. Stel u eens voor dat de bakker en de slager u ook extra laat betalen omdat u contant wilt afrekenen, zou u dat gewoon vinden? Bij NS wel hoor.
Misschien kunnen we maar beter gaan wennen aan de NS logica. Het zal immers nog jaren duren voordat NS zich heeft ontwikkeld tot een modern, klantgericht en concurrerend bedrijf.

Re: NS logica
Gepost door: Arnhemmer (IP Gelogd)
Datum: January 16, 2008 08:58PM

Inderdaad vreselijk allemaal. Maar legt u mij eens uit dat er "... 4 NS-ers aan het werk" waren achter het loket. Die doen ook werk voor reizigers die met Syntus reizen naar bv Doetinchem. Waar zijn die Syntus-medewerkers dan? En de NS heeft het dan maar weer gedaan...

Re: NS logica
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: January 16, 2008 09:15PM

E?n ( 1) lokettiste was aan het werk , terwijl de drie overigen aan het toekijken waren. Die lokettiste werkte zich dus in het zweet. Dan begrijp ik niet dat er niet nog een loket wordt geopend, temeer omdat er voor het loket van Hispeed, het nieuwste paradepaardje van NS, geen klanten stonden.
U bent waarschijnlijk ook NS-er. Dat merk ik aan uw reactie. Het lijkt wel of NS-ers allergisch zijn voor kritiek. Kennelijk wil men alleen maar complimenten horen.

Re: NS logica
Gepost door: Arnhemmer (IP Gelogd)
Datum: January 18, 2008 09:05PM

Tuurlijk ben ik NS-er!

Re: NS logica
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2008 09:47PM

Ik wil niet de hele NS over ??n kam scheren. Ik weet dat de meeste NS-ers ook maar gewoon hun werk doen. Ook weet ik hoe sommige reizigers zich misdragen en hun agressie op het personeel richten. Die moeten hard aangepakt worden.
Waar ik alleen mee zit is dat NS een vaste klant zoals ik niet serieus neemt. Ik ben nu al vanaf begin januari bezig met dat ellendige bedrijfsabonnement. Van NS hoor ik helemaal niets: mails worden niet beantwoord en als je belt word je met een smoesje afgepoeierd. Zo ga je niet met een vaste klant om.
Zeg Arnhemmer, wat vind jij nu van ons station? Het doet mij pijn aan de ogen...


Re: NS logica
Gepost door: Arnhemmer (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2008 01:28PM

Het wordt straks vast heel erg mooi. Als u een nieuw huis laat bouwen, dan is het ook eerst een vreselijke puinhoop...

Re: NS logica
Gepost door: johnny53 (IP Gelogd)
Datum: January 21, 2008 04:19PM

Zeker. Maar duurt dat dan ook vijf jaar, denkt u?

Re: NS logica
Gepost door: Nijmegenaar (IP Gelogd)
Datum: January 22, 2008 08:27PM

In Nijmegen is toch alles mooier dan in Arnhem!!

Re: NS logica
Gepost door: zie e-mail (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2008 10:56PM

nieuwe station wordt mooi? Oude was mooier is mijn mening =P.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: