NS abonnement aanvragen onmogelijk
Gepost door:
johnny53 (IP Gelogd)
Datum: January 13, 2008 11:23PM
Via mijn werkgever kon ik een jaarkaart bij NS aanvragen. Dit scheelde mij 250 euro per maand. Het leek allemaal heel eenvoudig om dit aan te vragen: via internet inloggen op "mijn NS", formuliertje uitprinten, fotootje erbij en klaar. Maar ik kende NS nog niet, zo bleek al spoedig. Nadat ik mijn account had geactiveerd kon ik inloggen. Althans, dat dacht ik. Het systeem gaf de melding dat gebruikersnaam en wachtwoord onbekend waren. En dat terwijl NS zelf mij die gebruikersnaam had toegestuurd! Toen maar eens gaan bellen met Utrecht. De dame die ik na twintig minuten aan de telefoon kreeg snapte er ook niets van en gaf mij de volgende "oplossing": ik moest maar mijn contactpersoon op mijn werk benaderen. Alsof die man er iets aan kan doen dat ik niet kan inloggen op de website van NS! Hij was ook hoogstverbaasd toen ik hem dit vertelde. Vervolgens gaf ze mij het advies om maar "een briefje naar NS te sturen". Zo poeiert men bij NS klanten af. Ik gaf echter niet op en wist uiteindelijk iemand aan de telefoon te krijgen die wat meer wist. Zo werd mij verteld dat "NS was overgestapt op een nieuw computersysteem en dat daardoor gebruikersnamen en wachtwoorden niet herkend werden". Hoelang het zou duren voordat alles weer in orde was wist ze niet. "Waarschijnlijk een week" was het vage antwoord. Op de vraag wat ik dan in de tussentijd moest doen was het laconieke antwoord: "Afwachten en anders maar een briefje sturen"(alweer... kennelijk is dit een standaardopmerking binnen NS).
Daar kan ik dus mee doen: afwachten en briefjes schrijven. Het is te gek voor woorden. Ik ben nu een week verder en nog steeds kan ik niet inloggen. Ondertussen betaal ik me blauw aan die treinkaartjes. Maar daar heeft NS maling aan: ik moet maar afwachten en... juist