lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: October 16, 2007 02:34PM

Nu kost een retour A'dam - Maastricht 38. 60 euro . Met de Ov-chip kaart vervalt het 'retour kaartje' c.q. retour mogelijkheid. Enkeltje A'dam Maastricht kost? 27.00 euro x 2 = 54 euro!!
Tel uit je verlies!! = 40 % duurder!!
Strippenkaart binnen 2 uur overstappen met een kaartje kan niet meer je betaald 2 x voor de de ritprijs!
100% duurder!
Waarom reageert er niemand op deze gigantisch (verkapte) prijsverhogingen????
Nederlanders wakker worden!!!!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: een ProRailer (IP Gelogd)
Datum: October 21, 2007 10:11AM

Jij trekt al conclussies voordat er ook maar iets bekend is. Beetje voorbarig.

Als het goed is komt er gewoon een maximum bedrag dat je per dag kwijt kan zijn. Momenteel is dat bedrag 38.60 (dagnetkaart). Ik weet zeker dat dat bedrag gehandhaafd blijft + inflatie + 2%.

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: October 26, 2007 09:24AM

de overstap mogelijkheid van de strippenkaart binnen een bepaalde tijd komt geheel te vervallen na invoering van Ov chipkaart. is dus 100 % duurder vergeleken met nu.
Retour mogelijkheid bij Ns bestaat dan ook niet meer . Hier voor in de plaats 2 x ENKELTJE; reken maar uit op de verschillende afstanden wat voor nadeel dat op levert!!
Dus niets voorbarige conclussie Mr. Prorail , maar ook hier zal iedereen wel weer afwachten net als met al die andere problemen in Holland. Het wordt hier steeds gezelliger...

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: j.K. (IP Gelogd)
Datum: December 27, 2007 09:12AM

Wat zei ik je!!!!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: lucasschuiling (IP Gelogd)
Datum: January 5, 2008 09:30PM

Hier klopt niets van!

Je kunt gewoon naar de kaartautomaat lopen en je treinkaartje koppen. maar in plaats van dat het kaartje afgedrukt op papier wordt leg je je chipkaart op de lezer en wordt het reisproduct op de kaart geladen. En de overstap vervalt ook niet. Elke keer als je binnen 35 minuten na inchechken weer overstapt kun je weer overstapgebruiken/ Als je dus elk half uur wil overstappen kun je dit heel lang volhouden!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jaap (IP Gelogd)
Datum: August 18, 2008 01:06PM

En ja hoor!!
afgelopen week 15 -8 08 stond het in de kranten ; retourtjes worden 6 % duurder cq retourtjes gaan er h e l e m a a l uit! na de invoering van ov chip (shit) Die 'poortjes' die overal al staan , zijn direkt al afgeschreven voor ze i dag zijn gebruikt!!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: ja. (IP Gelogd)
Datum: September 15, 2008 11:08AM

Laat je eerst eens goed informeren..

Ja het klopt het retourtje gaat er ´uit´, het worden gewoon twee enkeltjes. Máár de prijs van één enkeltje gaat omlaag!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jac. (IP Gelogd)
Datum: September 24, 2008 11:13AM

KRANTEN gelezen vandaag ?? zeg maar bey, bey CHIP knip en de 10 tallen miljoenen die e.e.e. reeds heeft gekost!!!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: treintje (IP Gelogd)
Datum: November 13, 2008 09:25PM

Flauwekul.
Je moet je eerst eens goed laten informeren voordat je voorbarige conclusies trekt.
1: als je nu een kaartje koopt betaal je altijd een start-tarief+ astands tarief.
2 keer een enkeltje is 2 keer het start-tarief dus.
2: Bij invoering van de OV chipkaart betaal je helemaal GEEN start-tarief meer en betaal je alleen maar per afgelegde kilometer,

Conclusie: invoering van de OV chipkaart maakt het niet duurder, tenzij er prijsverhogingen door inflatie komen.

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: Bongo (IP Gelogd)
Datum: January 5, 2009 09:59PM

Ik denk niet dat er voorbarige conclusies getrokken zijn.

Ik weet niet hoe het met de NS zit maar de RET hanteert wel een starttarief.
Dit staat op de RET site:
Als u reist met saldo op uw OV-chipkaart betaalt u niet meer per zone, maar per kilometer.
Bij de RET betaalt u (m.i.v. 1 januari 2009) voor iedere reis:
- een basistarief van € 0,75 en
- € 0,115 per gereisde kilometer.

Je moet dus haast altijd een starttarief van € 0,75 betalen mits je binnen een uur overstapt.

Ja er zijn mensen die er voordeel uit halen maar volgens mij is het nadeel groter.
Ik moet 5 strippen afstempelen om in Rotterdam Centraal te komen en vandaar ga ik nog een paar haltes met de tram. Dat kan allemaal met de 5 strippen en vaak kan ik nog terug de stad in met de tram.
Dit kan dus allemaal niet meer met de invoering van de OV chip. Ik moet en de metrorit betalen en de tramrit daarmee ben ik duurder uit. Om alleen van Centraal naar mijn woonplaats te komen ben ik ook duurder uit.

Wat eerder ook wordt gezegd sommige gebieden beslaan een groot gebied van 1 zone. Nu ben je dus duurder uit als je in zo'n gebied reist. Ik ben ook al duurder uit als ik in mijn woonplaats met de bus reis met OV Chip. En zo groot is dat gebied niet eens.

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jack (IP Gelogd)
Datum: August 24, 2009 11:15AM

om toch nog voordeel te houden met ov schip kaart, lees het (vrij onbegrijpelijke ) verhaal van vandaag 24-8-2009 in de VK . retour voordeel vervalt n.l. met OV chipkaart!

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: Jaap (IP Gelogd)
Datum: August 28, 2009 10:23AM

Ik zag een Engels sprekende meneer op de lokale tv zender vertellen dat de chipkaart nep is; eerst voor de metro inchecken, dan op nieuw in en uitchecken, voor de bus dan nog 2 halte's met de tram, weer opnieuw inchecken.. dat kost aardig EXTRA! Die meneer vertelde dus dat hij in de oude situatie met een strippenkaart (3 zon'e ) retour kon op het zelfde traject en nu dus totaal 6 x in en uit moet checken...
Lekker makkelijk en een hele vooruitgang noemen ze dat... hoeveel duurder is dit?? een eurootje of 3 schat ik

Nieuw alternatief voor reizen in het openbaar vervoer: De OV-Stripkaart
Gepost door: Bertus (IP Gelogd)
Datum: September 20, 2010 11:01AM

Door de vele problemen die zijn ontstaan bij de invoering van de OV-CHIPkaart is er nu een handig en simpel alternatief: De OV-stripkaart
Deze nieuwe manier van reizen in het openbaar vervoer neemt alle problemen weg die bij de invoering van het automatische chipsysteem zijn ontstaan.
De kaart is gebaseerd op technieken die in het verleden goed gewerkt hebben en biedt vele voordelen t.o.v. het chipsysteem.

De voordelen op een rij:

- U vergeet nooit meer om uit te checken
- U weet precies hoeveel een ritje kost
- U kunt met meerdere mensen op een kaart reizen
- U kunt zonder problemen overstappen
- Beschikbaar in twee tijdloze kleuren (blauw & roze)
- De OV-Stripkaart is tot elk gewenst formaat op te vouwen
- De OV-Stripkaart is ongevoelig voor computerstoringen
- De OV-Stripkaart is volledig recyclebaar dus goed voor het milieu

De OV Stripkaart zal vanaf 1 oktober 2010 landelijk worden ingevoerd en is te koop bij alle kiosken op trein- en busstations en via de website www.ov-stripkaart.nl. De kaart is beschikbaar in twee verschillende kleuren (Roze en blauw) en kan direct worden gebruikt. Meer informatie vindt u op www.ov-stripkaart.nl

Reizigersorganisatie Roover heeft al te kennen gegeven enthousiast te zijn over de OV-Stripkaart. 'De problemen met de CHIPkaart stapelden zich op. Reizigers klaagden steen en been over fouten bij het opladen van de kaart, de ondoorzichtige tariefstructuur en de ingewikkelde procedures voor terugbetaling van teveel betaald reisgeld. We zijn blij dat er nu een helder alternatief is voor de reiziger' aldus Sanne van Gaal (Woordvoerder van reizigersorganisatie Roover.)

Ook Omroep MAXXX geeft aan met grote vreugde de landelijke introductie van de OV-Stripkaart te omarmen. 'De introductie van de OV CHIPkaart heeft voor veel verwarring gezorgd onder onze achterban. Vele ouderen begrepen de CHIP-techniek niet en moesten hiervoor een cursus volgen. Ook vergaten vele mensen om uit te checken. De OV Stripkaart is tenminste duidelijk herkenbaar en zorgt voor helderheid in de tariefstructuur. Wat is er nu simpeler dan het bijhouden van de afgestempelde strippen. De mensen weten precies waar ze aan toe zijn.'

Studentenvakbond LSVd is tevreden met dit alternatief en uit marktonderzoek van Maurice den Hondt is gebleken dat ten minste 69,3654433389% van de studenten reeds een voorkeur heeft voor de OV-Stripkaart. Dit is een ongekend groot aantal en de verwachting is dat in de komende maanden meer en meer studenten de OV-Stripkaart zullen omarmen.

Bent u benieuwd naar het nieuwe manier van reizen in het openbaar vervoer kijk dan op www.ov-stripkaart.nl

Re: fors duurder prijskaartje door OV chip
Gepost door: jacpetit (IP Gelogd)
Datum: June 13, 2012 12:34PM

Nog steeds niet voor 100% in gebruik. Op bijna elk station is nu voor duizenden euro's poortjes, scanners enz. geplaatst ..gelukkig blijven papieren kaartjes 'gewoon' heel 2013 geldig. Wel zo makkelijk en geen spookafboekingen en andere ellende met die OV chipkaart



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: