lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
samenreiskorting niet legitiem...?
Gepost door: treincel (IP Gelogd)
Datum: June 6, 2007 12:06PM

Ik reis nog maar weinig meer met de trein omdat ik al enige jaren over een auto beschik, maar vanwege problemen met een lekkend koelvloeistofreservoir, voelde ik mij genoodzaakt de auto aan de kant te laten staan en voor de trein te kiezen om een jarige nicht in Utrecht op te zoeken.
Aanvankelijk was het plan, dat mijn zus en ik met mijn moeder zouden gaan, die een 60+ voordeelurenkaart heeft . Moeder werd echter ziek op het laatste moment, zodat mijn zus en ik besloten met z'n twee?n te gaan. Wij kochten daartoe in Roosendaal een voordeelurenkaart, die mijn zus op haar naam zette, omdat zij van plan was vaker van de trein gebruik te gaan maken. Omdat het loket in Goes gesloten was, kochten wij daartoe in Roosendaal op vertrekdag om 14.55u. 2 enkele reizen Goes-Utrecht. Na de nacht bij mijn nicht te hebben doorgebracht, besloot ik weer naar Goes terug te gaan, terwijl mijn zus met haar voordeelurenabonnement Arnhem verkoos om daar nog enkele dagen met vrienden door te brengen. Ik kocht voor mijn terugreis een enkele reis Utrecht-Goes met 40% korting, vastbesloten om voor het instappen mensen aan te spreken die een voordeelurenkaart bij zich droegen, met de vraag of ik met hen mee mocht reizen.
Ik vertrok om 20.47u. vanuit Utrecht richting Rotterdam. In Rotterdam was er vroeger intercitiy aansluiting, maar nu op slakkengangetje via Blaak , Lombardijen enz. reisde ik mee op de snel?trein naar Breda, en alhoewel ik in Dordrecht 25 minuten op de intercity naar Bergen op Zoom kon wachten, verkoos ik de eerstkomende stoptrein richting Roosendaal. Ik reed toen met een Chinees echtpaar mee dat tot Bergen op Zoom reisde. In de trein op het traject tussen Zevenbergen en Roosendaal werd ik gecontroleerd, waarbij ik de dienstdoende conducteur vertelde dat ik met het echtpaar samenreisde. Deze controleur deed hier niet moeilijk over. In Roosendaal met datzelfde echtpaar overgestapt op de intercity die een kwartier later binnenkwam uit de richting Dordrecht, en tot Bergen op Zoom reed. In Bergen op Zoom moest ik vervolgens een half uur wachten op de stoptrein naar Vlissingen. Aanvankelijk kon ik meereizen met een jongeman die tot aan Rilland-Bath reisde, maar een andere reizigster bleek tot aan Vlissingen te reizen, dus verkoos ik met haar mee te reizen.
Na twee uur en driekwartier vermoeiende reistijd werd ik vervolgens om 23.30u. op deze trein door twee controleurs gecontroleerd, waarvan de ene mij zei dat ik met een ongeldig vervoersbiljet reisde. Vervolgens vroeg ik aan hen om mij terstond de regels uit te leggen, waarom reizen met samenreiskorting op de manier waarop ik dit deed dan niet legitiem was volgens hen. Dat wilden ze niet. Toen ik naar hun legitimaties vroeg, wilde men die ook niet leesbaar laten zien, maar ik moest wel mijn persoonsgegevens opgeven voor een zgn. uitstel van betaling. De persoon die tot Rilland reisde nam het voor me op en zei dat we samen koffie hadden gedronken in BoZ, waarna de reis vervolgd. Werd me de optie geboden om in Rilland uit te stappen. Maar het was de laatste trein, dus had ik geen optie meer om met de trein naar Goes te komen, en dan zou ik een nachttaxi vanaf Rilland naar Goes moeten nemen, die bovendien heel veel geld zou kosten. Optie blijven werd vervolgens beboet met 35 euro plus een voltariefkaart enkel Utrecht-Goes ? ? 21,60! En dat, terwijl ik al een 40% reductieticket op zak had ? ? 13,10. 1 ticket voor de prijs van 4. Ik krijg een jeukerig gevoel om een paar x zwart te rijden op dit traject om de prijs eruit te halen en m'n rechtvaardigheidsgevoel te bevredigen..Wie brengt mij op andere gedachten? NS, bedankt!!


Re: samenreiskorting niet legitiem...?
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 06:26PM

U kunt gewoon de klantenservice bellen en dit verhaal uitleggen, u kunt het beste gewoon vertellen dat u bij de jongeman hoorde. En niet dat u met een willkeurig persoon mee heeft gereisd.

Succes ermee!

Het telefoonnummer is te vinden op www.ns.nl

Groet Daan

Re: samenreiskorting niet legitiem...?
Gepost door: vandezotte (IP Gelogd)
Datum: June 12, 2007 12:37PM

Hier rechtsboven op de site, klik op NS KLANTENSERVICE of op OVERIGE, daar zijn de benodigde telefoonnummers en info te vinden...

Re: samenreiskorting niet legitiem...?
Gepost door: Chantal (IP Gelogd)
Datum: June 18, 2007 03:10PM

[rood.groningen.sp.nl]

Kun je hier iets mee???

Re: samenreiskorting niet legitiem...?
Gepost door: HC (IP Gelogd)
Datum: June 19, 2007 07:16PM

hoi, hier een reactie van een HC,
volgens de regels van NS mag een persoon met een voordeelurenkaart 3 mensen meenemen op zijn kaart. Als jij voor de reis al een afspraak met reizigers maakt dat je met hun meereisde en die mensen maken dezelfde of een langere reis dan jij, reis je mijn inziens op een legitieme manier. (het is eigenlijk niet de bedoeling maar valt binnen de regels) dus gewoon klagen bij NS Klantenservice.
En even op die legitimatie van ons terug te komen, in geval met het uitschrijven van een UvB, mag je vragen om ons legitimatie en moeten wij die tonen, maar onze naam hoeven wij inderdaad niet te laten zien. Op jou UvB staat een nummer, via dat nummer kan NS altijd terugvinden wie de betreffende HC was die jou die UvB heeft uit geschreven. En als een collega toch besluit om een nieuw kaartje te schrijven, is dat altijd een nieuw kaartje. maar zoals ik al zei, gewoon klagen. NS is meestal vrij soepel met dit soort dingen. succes



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: