lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Marktplaatsverkenner (IP Gelogd)
Datum: March 7, 2007 09:25PM

Op Marktplaats kwam ik onderstaand bericht tegen over ongelofelijke NS-Service:

Aardige conducteur van de NS.
Wat ik, Kim uit Arnhem, vanochtend (7 maart 2007) heb meegemaakt is werkelijk waar niet te geloven:

Zat in de trein van Utrecht naar Leiden. Trein kan niet rijden wegens een storing... zal weer eens niet!
Slechts 1 keer omgeroepen of we de trein willen verlaten, want hij ging naar het rangeerterrein.
Slapende dame +/- 30 jaar slaapt en hoort het bericht dus niet.
Ik sta buiten te wachten op het omroepbericht en zie de deuren dichtgaan, dame zit nog binnen en slaapt nog steeds.
Wij met een groepje op het raam geklopt, dame schrikt zich rot...
Met gebaren hebben wij duidelijk gemaakt dat ze eruit moest komen, ging dus niet meer want de trein stond op het punt van vertrekken....
Ik als een gek naar de overkant gerend waar een conducteur van een andere trein stond te bellen, zegt ie tegen mij ?Even rustig ik ben aan het bellen JA!?
Ik zeg hallo meneer het is heel belangrijk!!!
Zegt ie ?oh, oh?.
Gaat ie eerst nog even tegen z?n liefje kletsen: ?Dag schatje, liefje (#@&$#@)?.
Hij zegt ?Wat is het probleem?? Ik uitgelegd, ?mevrouw zit nog in die trein naar het rangeerterrein?.
Zegt ie ?tja, en wat kan ik daaraan doen??.
Ik weer, ?nou eh, bellen misschien, met iemand die daar over gaat en die mevrouw bevrijden?.
Zegt ie ?heel grappig ja, daar doe ik niets aan, dat is haar eigen probleem, had ze maar op moeten letten!?.
CONDUCTEUR LOOPT WEG!

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: SMW (IP Gelogd)
Datum: March 8, 2007 05:36PM

ALS de conducteur zo gehandeld heeft, is dat zeker niet correct. Maar de reizigers die het wel gehoord hebben, zijn ook weer eens lekker aso bezig...Die dachten zeker: Lekker laten slapen, kijken hoe het uitpakt voor die mevrouw!

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Standplaats Asd (IP Gelogd)
Datum: March 12, 2007 12:09PM

Degene die die trein wegreed is verantwoordelijk voor die trein, en had erop moeten toezien dat er niemand meer in die trein aanwezig was.

Die dame had overigens ook aan de noodrem MOGEN hangen in dit geval angezien het personeel op de trein verzuimd heeft het werk naar behoren uit te voeren. Laat de spoorwegpolitie (als die er dan al aan te pas komt) maar bepalen aan de hand van de spoorwegwet wie er in zijn/haar gelijk stond.... Ik zet mijn geld op die vrouw die er niet meer uitkon.

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Fred (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 06:01PM

slapen doen we snachts he

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 06:31PM

De rangeermachinist die de trein moest wegrijden moet inderdaad eigenlijk kijken of er nog iemand in de trein zit, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik dat ook niet doe als ik met V-IRM wegrijd of een trein met meer als 3 bakken.
Mensen die erbij zaten hadden ook wel mogen waarschuwen.

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: vandezotte (IP Gelogd)
Datum: June 12, 2007 12:34PM

Ja sorry hoor, maar dit is echt van de zotte.

Dus als ik een grote winkel heb met 3 verdiepingen en we sluiten en iemand loopt nog rond in het pand, dan sluit ik de boel gewoon maar? En moeten medeshoppers die persoon maar waarschuwen. Da's toch de taak van de eigenaar van het geheel????? Het moet niet gekker worden...

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: June 12, 2007 05:08PM

In de winkel is een sluitingstijd die je in de gaten moet houden, daar heb je je dan ook maar aan te houden, daar wordt ook omgeroepen dat de winkel sluit.
Bij een trein wordt er ook omgeroepen, en als je iedereen ziet opstaan kan je ook wel bij jezelf denken; hee, hier klopt iets niet..


Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: fritsje (IP Gelogd)
Datum: July 21, 2007 11:17AM

@daan: bovengenoemde persoon lag te slapen en zag of dacht dus vermoedelijk niet zoveel eye rolling smiley

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: fortunaboy27 (IP Gelogd)
Datum: July 29, 2007 08:46PM

hallo allemaal
ik vind het toch even noodig om op het eerste gedeelte van het verhaal te reageeren

zo ver mij bekend is als ex ns,er is het normaal gesprooken de plicht van de hc / cdt zijn / haar trein te controleeren voor dat hij / zij alvoorens hij / zij hem vrijgeeft bij de diensdoende rangeer mcn
echter in dit geval zal de hc / cdt het wel te druk hebben gehad met zijn thuis situatie ( iets wat overgens zijn / haar werk niet mag beinvloeden ) dits is echter geen uitzondering voor het fijt dat hier een verzuiming van de toezicht houdende plicht is gepleegd en normaal gesprooken ist dit een zeer kwaade zaak
ik wil graag wel eens weeten wat de na sleep van dit is geweest
met vriendelijke groet
fortunaboy27

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: Jodelien (IP Gelogd)
Datum: January 20, 2008 04:45PM

Vreselijk allemaal

Re: CONDUCTEUR VERKRACHT DE NS-SERVICE!
Gepost door: CrazyTulip (IP Gelogd)
Datum: April 29, 2008 10:17PM

fortunaboy27 Schreef:
-------------------------------------------------------
> hallo allemaal
> ik vind het toch even nodig om op het eerste
> gedeelte van het verhaal te reageeren
>
> zo ver mij bekend is als ex ns,er is het normaal
> gesprooken de plicht van de hc / cdt zijn / haar
> trein te controleeren voor dat hij / zij alvoorens
> hij / zij hem vrijgeeft bij de diensdoende rangeer
> mcn
> echter in dit geval zal de hc / cdt het wel te
> druk hebben gehad met zijn thuis situatie ( iets
> wat overgens zijn / haar werk niet mag beinvloeden
> ) dits is echter geen uitzondering voor het fijt
> dat hier een verzuiming van de toezicht houdende
> plicht is gepleegd en normaal gesprooken ist dit
> een zeer kwaade zaak
> ik wil graag wel eens weeten wat de na sleep van
> dit is geweest
> met vriendelijke groet
> fortunaboy27

Ik ben oud-hc (1991-2000) en ik weet nog wel dat het de taak was van de HC om dat te doen. Soms was de rangeerder of mcn zo vriendelijk om het voor je te doen, lag aan de situatie. Ik heb en had zelf ook altijd een enorme hekel aan luie hc's en dat is niet veranderd; het wordt alleen maar erger.
Die vrouw had gewoon aan de noodrem moeten trekken, dan had de mcn wel door de trein moeten lopen om em terug te draaien en had haar eruit kunnen laten. Dus in het vervolg mensen, als dit gebeurd je krijgt echt geen boete als dit je overkomt. Hadden ze hun werk maar moeten doen!





Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: