lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  Vorig123Volgend
Huidige pagina:2 van 3
Re: klachten aan Ns
Gepost door: erik (IP Gelogd)
Datum: January 28, 2009 08:02PM

ik sta vandaag bij een rokerspaal op groningen centraal komen er 2 van die condu aan en geven mij een boete omdat ik euh.... 50 cm te ver van de paal ofstond ongeveer.
oke ik d8 oke is mijn fout niks aan te doen wat doet die condu staat ie zelf ongeveer 5meter van de paal vandaan steek die zelf een sigaret op confused smiley
dus toen begon ik te zeuren en ging die dreigen met nog meer onzin en d8 ik van laat maar zitten ik ga wel naar school
het is tog niet normaal meer hoe die ***** je behandelen tegenwoordig en daar lopen ze zelf dan stoer in hun ns service en veiligheid pakjes aan kan ik tegen dit ook een aanklacht of op die manier een bezwaar indienen tegen mijn boete want volgens mij als ie het had gemeten stond ik er minder als 330 cm van die paal af

Re: Perrons station Heemskerkklachten aan Ns
Gepost door: G.Klaassens (IP Gelogd)
Datum: June 5, 2009 05:09PM

Geachte Mevr:Mijnh.
Bij deze klaag ik voor de zoveelste keer over de zeer lage perrons van station Heemskerk ik heb dit al op vele manieren gedaan doch krijg totaal geen reactie's.J.l. zondag heb ik samen met iemand een mevouw van in de tachtig geholpen om uit de trein te komen alleen was ze veel te bang die diepe stap te nemen.Ik hoop met velen met mij dat hier eens verandering in komt.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Klaas (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2009 07:41PM

Ja vreselijk allemaal zeg.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: dirk (IP Gelogd)
Datum: August 17, 2009 11:17AM

IK heb zins een tijd een ov kaart maar hij was een beetje gekreukt. Maar nu weten die ns conducteurs op leuke manier die dingen open te rippen dit gebeurt bij mij altijd in traject hoorn Amsterdam andere trajecten doen ze dit niet. Dit begint me zwaar te irriteren want dan krijg je daarna zon conducteur ja hijs stuk ja vind je het gek die vorige conducteur heeft hem open gemaakt. En die dan weer van ja geloof er niks van. Ze moeten gewoon van mijn spullen afblijven.
Hierbij kan je wel weer zien dat het iq bij de ns niet erg hoog ligt en dat ze niet efficiënt werken want als je me ov half open maakt ja logisch dat de volgende conducteur er weer gaat over zeuren.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Anouk (IP Gelogd)
Datum: January 22, 2010 03:11PM

Ik lees dat de baliemedewerkers van de NS niet servicegericht zijn.
Ik ben er achter gekomen dat dit niet alleen geldt voor de baliemedewerkers maar ook voor de klantenservicemedewerkers.

Ik heb geprobeerd een pasfoto up te loaden voor mijn kortingskaart voor afgestudeerden,
dit lukte niet, dus belde ik naar de klantenservice. Ze kon mij een formulier sturen waarmee ik een foto per post kon sturen, maar dat kon alleen wanneer ik het product per internet eerst aan had gevraagd. Dit aanvragen ging niet omdat je het pas aan kan vragen nadat je je pasfoto hebt geupload... Omdat dit dus niet ging kon ik ook geen stap verder om iets aan te vragen. Mevrouw aan de telefoon begon gewoon keihard te zeggen dat ik niet luister en op de verkeerde site(hoezo verkeerde site? ns.nl is toch de site van de ns?) en keihard te zeggen dat ik eigenwijs ben..
Sorry maar als iets niet lukt per internet en je komt geen stap verder in het menu en je wil het per post aanvragen dan moet dit toch gewoon kunnen?
En ik werk zelf ook op een klantenservice en als ik op die manier tegen een klant zou praten, zou ik zeker op mijn donder krijgen van mijn baas!!!

Mijn conclusie; medewerkers NS mogen wel eens een klantvriendelijkheids training krijgen!!!!

Re: klachten aan Ns
Gepost door: student (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2010 01:07PM

dank je wel!!!!!!!!!! tentamen gemist door anderhalf uur vertranging van de NS
LANG LEVEN het openbaar vervoer!

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Privacy (IP Gelogd)
Datum: February 1, 2010 08:21PM


www.ovshitkaart.hyves.nl
privacy@ov-chipkaart.nl

Re: klachten aan Ns
Gepost door: M.van.dam (IP Gelogd)
Datum: July 12, 2010 06:08PM

Ik sta met beenklachten op het perron in Hilversum te wachten op de trein en er is nergens een bank waarop men kan zitten. Schande!

Die jongen die de boete betaalde terwijl het uniform wel ging staan roken ver buiten de paal,
had meteen de hulppost van NS op het station moeten bellen.
Zo'n kerel moest meteen ontslag hebben vinden wij.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: j hertog (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 09:04AM

hierbij wil ik een klacht indienen over de reis die ik zaterdag 7aug heb gemaakt.
ik vertrek vanuit Roermond met de trein van 10,42 naar Heerlen.Vlak voor Sittard werd ons mede
gedeeld dat de trein in zijn geheel door reed naar Maastricht,en dat op spoor 2A een trein stond
voor de reizigers richting Heerlen.
Maar er stond geen trein ,en het personeel op het perron wist van niets,evenals het kantoor waar naar gebeld was. Op mijn vraag wie neemt dan de beslissing hierover,kreeg ik als antwoord de machinist
Ik als reiziger voelde me gewoon gedumpt.Als er nog enige uitleg was geweest naar het personeel/
reizigerstoe,kon ik hier waarschijnlijk enig berip voor opbrengen.
Maar deze manier van handelen vond ik gewoon weg schandalig en zeker geen reclame voor het
treinverkeer.
Hoop openige reactie van u kant.
J. Hertog

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Henk (IP Gelogd)
Datum: August 9, 2010 12:07PM

Nou meneer Hertog, erg slim bent u niet als u gaat klagen op een zeursite die niet van NS zelf is.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: bart (IP Gelogd)
Datum: August 16, 2010 01:14AM

beste mensen,

zo over het algemeen ben/was ik wel tevreden over ns als er een trein niet reed werd dat vrij snel een oplossing gevonden.
maar ik ben gister met de trein naar beverwijk gegaan en toen ik terug kwam bleek het tezijn
dat er een seinstoring was oke dat kan gebeuren dat snap ik.
maar als je vervolgens aan personeel van ns zelf vraagt of ze je kunnen helpen aangezien dat je het niet snapt
met dat overstappen enzovoort en ze negeren je gewoon
vind ik dat niet netjes van het personeel
dat is mijn commetaar/klacht

mvg

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Mw J.J. Horst-Quartel (IP Gelogd)
Datum: September 25, 2010 03:14PM

OP 16 september zin wij naar Utrecht geweest. Op de terugweg was er vertraging. In eRMELO AANGEKOMEN KREGEN WIJ GEEN TIJD OM UIT TE STAPPEN. zONDER EEN SIGNAAL GINGEN DE DEUREN WEER DICHT. vIA HARDERWIJK MOESTEN WIJ WEER TERUG. bEIDEN 73 JAAR EN VINDEN DAT DIT NIET KAN. wIJ WAREN NIET ALLEEN MEERDERE REIZIGERS MAAKTEN DIT MEE.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: N. (IP Gelogd)
Datum: September 27, 2010 05:25PM

Waar ik mij serieus aan dooderger zijn de gecombineerde intercities. Ik woon in Leeuwarden en in Zwolle wordt deze gecombineerd met het treinstel uit Groningen. Is er op het traject naar Amersfoort niet zoveel mis. Maar op de terugweg heb ik al vaak m'n beklag gedaan bij nietswetend personeel.

Als er vier treinstellen zijn is het blijkbaar gewoon om drie naar Groningen te laten rijden tewrijl er geen hond in zit en om één bomvol treinstel naar Leeuwarden te laten gaan. Ook werken de digitale bestemmingsborden vaak niet of staan ze verkeerd afgesteld. Wanneer je aan een medewerker vraagt welke trein nou waar heen gaat krijg ik vaka een antwoord waar ik geen bal mee opschiet. Maar een poging doen tot het verstrekken van informatie gebeurt niet.

Ook ik reis veel met het OV en het gaat heel vaak weer fout op dezelfde stations. Ga vooral zo door jongens. Ik ben nog een jong persooon die nog wel kan staan of plaats maakt voor ouderen, maar lang niet iedereen is zo sociaal. Ik vind het simpelweg verschrikkelijk om 65+ ers een treinreis te moeten zien staan terwijl de Nederlandse Shitwegen niet de moeite nemen een extra treinstelletje eraan te laten.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Remko (IP Gelogd)
Datum: September 28, 2010 09:23AM

Aantal klachten Traject:

Schiphol - Leiden - Delft

Aangezien ik nu al 1.5 jaar met deze verbinding het moet doen, begin ik nu de bijna permanente vertragingen redelijk zat worden.

Maar ondanks dat was het vandaag wel helemaal idioot geworden.
Hieronder een kort overzicht wat er in 40min treinreizen allemaal mis kan gaan..

1) Schiphol Sneltrein, 5min vertraging. Maar 3min meer dan de gebruikelijke 2min die hij standaard te laat is. (Ipv 7:28 komt deze altijd rond 7:30 / 7:31 aan.)

2) Leiden. Wisselstoring. 15min stilstaan, daardoor 15min te laat. Ondanks dat vermeende overstap wel gehaald, omdat ook deze minstens 15min te laat was.

3) Leiden overstappen. De borden geven aan dat mijn trein aan de overzijde van het perron vertrekt. Dus zo gezegt zo gedaan. Stap in de trein richting Breda die stop in delft.

4) Den Haag Laan van Nieuw Oostindie. Op onverklaarbare wijze wijzigt de trein koers en stop ineens in Den Haag Centraal ipv Den Haag Hollandspoor. Grote verwarring in de trein onder veel studenten, die net als mij richting Delft moeten.

5) Den haag Centraal, snel de overstap kunnen maken op een stoptrein naar Delft.

6) Den Haag Hollandspoor. Stoptrein staat hier 5min stil, terwijl een conducteur omroept dat de trein niet zal vertekken zolang niet iedereen instapt. Prima op zich, behalve dan al dat we als kippen op elkaar gepropt zaten en hij vervolgens nog 10min lang blijft roepen dat men niet zal vertrekken. (Nu snap ik wel waarom men vertraging oploopt. NS: Leer uw conducteurs situaties inschatten, deze situatie was uiteindelijk zeer onveilig...)

7) Delft 1 uur later dan de planning gearriveerd.


Ik heb ook de afgelopen weken mijn vertragingen bijgehouden. Gemiddeld heb ik per week op dit traject een vertraging van ongeveer 15-20min per dag. (Eventuele extra vertraging voor andere overstappen nog niet mee gerekend).

Treinen met meeste vertraging op dit traject:
1) Sneltrein Schiphol- > Leiden
2) Sneltrein Delft -> Leiden
3) Internationale trein Holland spoor -> Schiphol
4) Intercity Holland Spoor -> Schiphol
5) Sneltrein Leiden -> Delft

Wees op tijd, vertrouw dan NIET op de trein..

Re: klachten aan Ns
Gepost door: A.Blikmans (IP Gelogd)
Datum: October 18, 2010 05:35PM

Geachte lezer,

Met deze mail dien ik een klacht in over het traject Hengelo/Deventer.
In verband met werkzaamheden aan het spoor bij Nijverdal, moeten veel mensen gebruik maken van het traject Hengelo/Deventer.
Aangezien deze werkzaamheden zo'n 3 jaar gaan duren, is dit dus een probleem !!
Dit wordt mede veroorzaakt door dat op drukke tijden treinstellen afgekoppeld worden terwijl het perron vol mensen staat. Met een dure trajectkaart/kaartje is dit natuurlijk onacceptabel !!
Ik ga er dus ook vanuit dat dit probleem op korte termijn wordt opgelost, want zo ga je niet met klanten om !!!!!

Groet, A. Blikmans


Re: klachten aan Ns
Gepost door: A. Blikmans (IP Gelogd)
Datum: October 29, 2010 06:04PM

Geachte lezer,

Dat mijn klacht serieus wordt genomen daar ga ik eigenlijk al niet meer van uit, maar probeer het toch nog een keer. Traject Enschede-Deventer wordt met de dag gekker/drukker oftewel perron vol mensen en treinstellen worden afgekoppeld...belachelijk en ZEER klant onvriendelijk !! De reclame van reis relaxed met de trein moet zeer spoedig worden verwijderd, want daar kan de NS helaas niet aan voldoen. Ik wil van deze KLACHT een schriftelijk antwoord ontvangen.
Krijg ik geen reactie dan zal ik andere stappen ondernemen want staan met een duur kaartje gaat dus NIET OP !!!! Zo ga je niet met je klanten om !!!! En de reactie in de krant dat je in een volle trein niet in de 1e klas mag plaats nemen is natuurlijk HELEMAAL ABSURD !! NS SCHAAM JE DIEP !!! Achter het bureau wordt alles bedacht maar de hoge heren reizen niet met de trein, maar het personeel in de trein mag het opknappen.

Groet, A. Blikmans.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: October 30, 2010 05:12PM

Je hebt een punt, maar hier bereik je niet veel!
Probeer het eens via www.ns.nl !!!!!!

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Nuhaantje (IP Gelogd)
Datum: November 1, 2010 02:56PM

Tja, wat we allemaal moeten bedenken dat de ns alleen ieders geld wil. Ik vraag me eigenlijk af welk salaris de ns voorman heeft. Niet tijd om de treinen en sporen de nationaliseren? Ik weet niet of dat helpt maar wat de ns nu doet is ook belabert! Teven over die ov chipkaart, die is zo breekbaar als een rietje! Zelfs als je kan aantonen dmv een uitdraai van ns 'service bali' is het vervoersbewijs ongeldig. Zo heb ik al een waslijst aan klachten; van vertraging tot viese treinen en van slechte bereikbaarheid van een klantenservice tot brutaal gedrag van ns personeel! Zal ik ze eens gaan opnoemen? Toets 1 voor ja en toets 2 voor nee. (20 ct p/m)

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Rouwhorst (IP Gelogd)
Datum: November 12, 2010 11:17AM

L.S.
Wij hebben hier in Delden (Overijssel) een prachtig oud station uit 1865.
Onlangs is de fietsenstalling enorm uitgebreid, zeer mooi.
Toch staan er elke werkdag tientallen fietsen zeer slordig bij de ingang van het station!
Wilt u strenge maatregelen nemen om dit wild stallen te stoppen?
We zullen u er hier zeer dankbaar voor zijn.
Vriendelijke groeten,
Derk Rouwhorst

Re: klachten aan Ns
Gepost door: PSVFAN (IP Gelogd)
Datum: November 20, 2010 03:01PM

Hier spreek ik voor 1200 psv fans die vandaag niet naar die KUT JODEN KUNNEN OMDAT DIE KUT NS NIET RIJD TERING LIJERS

Re: klachten aan Ns
Gepost door: piet (IP Gelogd)
Datum: November 20, 2010 04:20PM

als jij je een psv fan noemt dan is psv er toch erg aan toe met jou.
iemand met zo'n taalgebruik.
hopelijk laten ze jou er niet meer in bij psv.

groeten een andere psv fan

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Erwin van Santen (IP Gelogd)
Datum: November 22, 2010 01:25PM

NS is de slechte bedrijf van Nederlands met de meeste onvriendelijke, stress, agressief mensen ooit !! hun gedraag is als dieren en niet als gewoone mensen

NS is zo bezig met kwaliteit en klanten vriendelijke maar het is onmogelijk want als ik een vraag stelt naar een NS medewerker krijg 80 % van de gevalen een gefrusteerd en agressief zonder enkele interesse om verder te helpen antwooren !

Jammer want bijn aiedere dag moet ik de trein nemen en ik ervaar dit als vervelend !!!!

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Krijn Vermeer (IP Gelogd)
Datum: November 22, 2010 10:21PM

Heb je zitten zuipen of zo?

Re: klachten aan Ns
Gepost door: judith (IP Gelogd)
Datum: November 23, 2010 12:36PM

Hallo,

Afgelopen zondag op maandagnacht 31 op 22 november stond ik op station Uitgeest te wachten op de laatste trein 00.35 naar Haarlem van spoor 4b.
Bij aankomst stond er een trein op spoor 4b zonder licht,maar op het bord van 4a stond de reis naar Haarlem aangegeven en aan de andere kant van het spoor 3a? stond op het bord de trein naar Amsterdam van 00.32.
Rond 00.32 arriveerd er een trein op spoor 4a met op het bord dus Haarlem,de stilstaande trein op 4b staat nog steeds stil en zonder licht op 4b.
Even voor de duidelijkheid,ik ben op dat moment ook de enige op het perron.
Geen conductuur te zien en aangezien het de laatste rechtstreekse trein naar Haarlem is besluit ik in te stappen.
U begrijpt het al,deze trein is dus van het verkeerde spoor op tijd vertrokken naar Amsterdam.
Na enig zoeken vindt ik dan 2 conducteurs,een daarvan begrijpt mijn geval en gaat meteen bellen of dit klopt en ik hoor door de walkie talkie iemand zeggen dat het om de trein naar Haarlem moet gaan,echter niemand zal mijn verhaal bevestigen(uiteraard) het is dus mijn verhaal tegen de ns.
Gevolg ik moet in Sloterdijk urtstappen,daar nog eens 45 minuten wachten en uiteindelijk ruim een uur later dan gepland thuis .
Heel jammer dat ik als idioot word neergezet die avond en niemand toegeeft dat de trein van het verkeerde spoor is vertrokken

Re: klachten aan Ns
Gepost door: J. Broekhuizen (IP Gelogd)
Datum: November 24, 2010 11:55AM

Ik heb een voordeelurenabonnement. Het bedrag voor dit abonnement wordt jaarlijks afgeschreven van mijn rekening. Dit jaar lukte het niet. Dit kreeg ik schriftelijk te horen namens een incassobureau, in opdracht van de NS, met een rekening erbij waar ik bijna twee jaar een voordeelurenabonnement van had kunnen krijgen!!! Bovenop de 55 euro zaten nog eens zo'n 32 euro extra kosten!!!!

Ik heb tegen deze werkwijze schriftelijk een klacht ingediend. Nooit meer iets op mogen horen...

Na telefonisch contact te hebben gehad met de klantenservice van de NS ben ik te weten gekomen dat ik wel eerst een acceptgiro van de NS uit had moeten krijgen i.p.v. meteen een rekening van het Incassobureau . Ze beweren dat ze deze rekening op hebben gestuurd, maar ik heb helemaal niets mogen ontvangen. Dit geef ik aan, maar ik blijf te horen krijgen dat ze hem gestuurd hebben. Het staat in de computer/het systeem dat het gestuurd is. Dus het is mijn fout dat ik dit niet heb mogen ontvangen!

Ook kreeg ik de opmerking dat het bedrag jaarlijks van mijn rekening wordt geschreven en dat ik zelf in de gaten moet houden wanneer dit gebeurd. Alsof ik elke maand bij houdt wat er per maand afgeschreven moet worden?! Dat is wel het stomste antwoord wat ik ooit gehoord heb. Ik weet dus echt niet wanneer die kosten van de NS afgeschreven worden, ook al wordt dit elk jaar op hetzelfde tijdstip gedaan! Ik ga ervan uit dat de NS dat zelf bijhoudt en als het niet lukt dat ze mij die acceptgiro sturen i.p.v. zelf niets ontvangen bij navraag te horen krijg dat het gestuurd is omdat het in de computer staat dat het gestuurd is.

Ik heb vervolgens een bezwaar ingediend. Ook niets meer op mogen horen... Na weer gebeld te hebben kreeg ik te horen dat ze het bezwaar niet in behandeling gaan nemen omdat ze per mail al op mijn klacht gereageerd hebben. Ook dit antwoord op mijn klacht heb ik dus niet mogen ontvangen, ook niet in mijn junkmail. (Waarom sturen ze dat niet zwart op wit op via de post?! ) Dus iedere keer wordt er 'gereageerd', staat het in het systeem van de NS dat ze gereageerd hebben, maar op de één of andere manier ontvang ik niets. Vreemd!!!! Vervolgens mag ik dus extra gaan betalen voor deze blunders!!!!

Ik ben het spuugzat. Het gaat mij niet om dit extra bedrag, maar om het principe. Mij wordt onrecht aangedaan. Ik ben de dupe van dingen die gezegd worden te zijn gedaan en moet het bekopen met een hoog bedrag terwijl het niet mijn fout is!

Ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd als ik bel en sta nog langer in de wacht dan dat ik met iemand in gesprek ben.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: piet m konijn (IP Gelogd)
Datum: August 25, 2011 05:45PM

Vanmiddag (25 aug.) een kort ritje Heerhugowaard - Alkmaar en terug. Kom op het station juist op tijd om in de trein te stappen, alwaar een conducteur bezig is met een jonge man, die geen kaartje heeft. Heeft ook geen legitimatie en het eerste wat de conducteur doet is, de noodrem trekken, want de trein had zich al in beweging gezet. Vervolgens ontpopt de conducteur zich meer als politie-agent, dan als ns-beambte. De trein staat tenminste 5 minuten stil. Niet dat dat erg is, alhoewel je de mensen om je heen meteen hoort klagen.
Wat is hier verkeerd gegaan ?! De conducteur is vergeten wat zijn "rol" is. Ik weet niet hoe de instructies zijn bij de NS, maar vvolgens mij moet de stipte en veilige loop van de treinen op nr. 1 staan. Dat er af en toe zwartrijders tussen zitten soi. Terwijl de trein richting Alkmaar Noord was gereden had de C. zich met de zwartrijder bezig kunnen houden. Nee, er werd onmiddellijk politiewerk van gemaakt.
Voor de goede orde....ik had wel een kaartje, maar (ook) geen geldige legitimatie.
(Alhoewel in mijn portemonae.....bankpasje, bondspas fnv, pasje kbo, pasje Univé.......toch besta ik niet)

Re: klachten aan Ns
Gepost door: s.e.majd teimore (IP Gelogd)
Datum: October 29, 2011 04:55PM

Ik ben s.e.majd teimore klacht aan ns ik heb mijn ban giro rekening 19-10-2911 aan statio utrect bij bali


door gegeven metnummer van goro rekening138229708 eigenlijk oude bank rekening belokerd geworde


en mijn klant nummer nummer is14458937 eigenlijk van dit nieuw nummer moest 55 euro voor 2012

krijgen maar ik heb acceptgiro 27-102011 gekeregeg van bedraag van86/50 moet betalen ik wil graag

deze accepgiro betalen maar mijn klacht is 31/50 ik extra btaald ik wil graag 31/50 euro aan mijn rekening

terug betalen

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Dinie (IP Gelogd)
Datum: October 31, 2011 11:49AM

Spraakgebrek?

Re: klachten aan Ns
Gepost door: Gerard Bijlsma (IP Gelogd)
Datum: November 29, 2011 04:44PM

Ook weer een hork van een conducteur aangetroffen, dienstklopper zo u wilt.
zondag 27 november 15.00 uur in de trein van sittard naar amsterdam geen datunstempeltje. moest in Sittard gaan stempelen; was geen automaat op perron dus niet mogelijk;anders trein + koffer gemist..
Zo jaag je de mensen weer de auto in; moest dus ook toeslag van 35 euri betalen.

Re: klachten aan Ns
Gepost door: railrunner (IP Gelogd)
Datum: February 3, 2012 08:46PM

Waarschijnlijk werkt deze persoon bij een verkooppunt als bijv. kiosk. Deze mensen verkopen alleen maar tickets en kunnen de klant er verder niet mee helpen, omdat ze daar niet voor opgeleid zijn. Een tickets en Service balie zitten mdw van Ns die daar wel vakkundig in zijn.

Ga naar pagina:  Vorig123Volgend
Huidige pagina:2 van 3


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: