lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Goederentreinen v??r personentreinen????
Gepost door: Sabine (IP Gelogd)
Datum: February 16, 2007 04:48PM

Waarom heb ik iedere vrijdag, hoe laat ik ook vertrek vanuit Tilburg vertraging vanwege goederentreinen??? Is toch te belachelijk voor woorden dat ik een uur langer aan het reizen ben, omdat er een goederentrein eerst moet. Het werd zelfs even omgeroepen, "mensen voor de richting Maastricht zullen helaas moeten wachten omdat we door een goederentrein vertraging hebben opgelopen"?!?!?
De NS is de meest waardeloze organisatie die ik ken!

Re: Goederentreinen v??r personentreinen????
Gepost door: Arthur (IP Gelogd)
Datum: February 20, 2007 12:54AM

Ik ben het helemaal met je eens, ik reis regelmatig van Tilburg naar Roermond en 50% van de keren mis je in Eindhoven (net) de aansluiting. En dat alleen maar door die goederentreinen. Als je de conducteurs daarop aanspreekt zeggen ze altijd dat de schuld niet bij hun ligt, maar bij hun baas. jaja.

Maar ook het feit dat in Eindhoven de treinen bewust niet op elkaar wachten, vaak is het maar een paar minuten vind ik erg slecht.

Re: Goederentreinen v??r personentreinen????
Gepost door: Standplaats Asd (IP Gelogd)
Datum: February 21, 2007 07:39PM

Heel simpel gezecht...

Goederenvervoerders hebben exact dezelfde rechten op de infrastructuur als ieder ander. Het is aan de Netwerkverkeersleiding van ProRail om te bepalen in welk treinpad een reizigerstrein of goederentrein mag rijden. Iedereen betaald voor zijn treinpad en dat zijn geen misselijke bedragen kan ik je vertellen.

En uit een onderzoek van het CBS is gebleken dat een goederentrein 3x zoveel economische waarden vertegenwoordigd als die van een reizigerstrein. Daarnaast hebben we in nederland een OVERBELAST spoorwegnet.

Re: Goederentreinen v??r personentreinen????
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: February 25, 2007 07:34PM

Ik wil even reageren op Arthur. Als je wil klagen bij personeel bel dan alsjeblieft naar de klantenservice om je geld terug te vragen, dit gezeik ben ik meer dan zat. Ik ben zelf in opleiding bij Syntus als machinist en loop ook regelmatig als conducteur rond. Ik krijg ook nu al gezeik daarover terwijl wij gewoon op ons fluitje blazen en wij er niets aan kunnen doen dat prorail de goederentreinen voor laten gaan. Wij kunnen de trein ook pas laten vertrekken als wij veilig sein krijgen. Dus ik vind dat de machinisten en conducteurs van de NS altijd de lul zijn omdat PRORAIL goederentreinen voorrang geeft.

dus je moet bij Prorail zijn en niet bij de NS.

PRORAIL geeft goederentreinen voorrang en niet NS!!
laat dat even duidelijk zijn

Re: Goederentreinen v??r personentreinen????
Gepost door: Han (IP Gelogd)
Datum: March 19, 2007 09:46PM

Laat dat nou eens een keer duidelijk worden,NIET alles wat op het spoor gebeurt is NS ! Dat onderscheid moet eens breed uitgemeten worden in de media ! De vinger wijst altijd naar DIE NS. En als iemand IN een trein zit MOET hij op tijd vertrekken, en als een trein op tijd vertrekt maar de reiziger is net te laat,hetzij eigen schuld of een andere vertraagde trein,MOET hij wachten ! Gelukig doen we het NOOIT goed ! En wat dacht je van 20 deuren in de trein en iedereen wil perse in die twee deuren naar binnen,levert weer vertraging op, maar daar wil men niets van weten,boze gezichten als de HC fluit om de reizigers tot spoed te manen met instappen !!!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: