lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Hufterige conducteur
Gepost door: Bert (IP Gelogd)
Datum: January 30, 2007 07:58AM

Vanochtend 06:51u spoor 5 Den Haag centraal in de trein gestapt (ik geloof richting nijmegen) zoals iedere dag naar mijn werk. Ik kwam er na 10 minuten achter dat ik mijn kaartje vergeten was te kopen, vanwege waarschijnlijk aardig wat persoonlijke dingen die ik aan mijn hoofd heb de laatste dagen. De trein rijdt in 1 ruk door naar Gouda dus ik heb nergens de kans om nog even snel een kaartje te kopen. Ook een conducteur is nergens te vinden natuurlijk. Dan komt de conducteur alsnog langs en spreek ik hem aan over het feit dat ik mijn kaartje vergeten ben en wat er eventueel aan te doen is. Ik zal niet te lang uitwijken over wat er toen gebeurde maar kort samengevat komt het op het volgende neer:

1) Ik had de boete gevoelsmatig al geaccepteerd, regels zijn regels immers.
2) De manier waarop de conducteur mij aansprak t/m de houding die hij aannam naast mijn stoel waren asociaal, niet klantvriendelijk en bot.
3) Ik wilde daarop weten door wie ik behandeld was, maar hij wilde niet zijn naam doorgeven (kan ik ergens ook nog wel inkomen).
4) Wat ik ook ongepast vond is het feit dat hij zo'n beetje door de trein heen schreeuwde om mijn adres te achterhalen. Mijn adres is ook privacygevoelig dus de beste conducteur gaat de volgende keer maar netje naast mij zitten als hij dit soort gegevens achterhaald van de KLANT notabene.
5) Ik betaal altijd netjes de kaartjes, heb vaak last gehad van vertragingen en andere vreemde storingen, wat altijd net binnen de grenzen valt zodat ik mijn geld niet terug krijg. Affijn, ik accepteer dit allemaal, alleen als ik dan ook nog eens zo in de trein wordt behandeld als ik per ongeluk mijn kaartje vergeten ben te kopen, geen wonder dat conducteurs wel eens bedreigd worden, het zijn over het algemeen gewoon lompe boeren zonder hersenen die absoluut niet bijdragen aan een goed voorkomen van de NS. Mijn excuses, dat was even mijn uitbarsting...

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: knipkaart (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2007 07:07PM

Als iedereen maar geen kaartje koopt vanwege al die 7181 smoesjes die ik hier al gelezen heb, dan kan men het OV beter gratis maken en de conducteur afschaffen.

Probleem zo opgelost?

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Ouwe Poeperd (IP Gelogd)
Datum: February 9, 2007 04:31AM

Dat zou in ieder geval het file-probleem op de weg oplossen ;-)))
Dus niet eens zo'n slecht idee !

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: February 25, 2007 07:39PM

het is toch je eigen schuld dat je je kaartje vergeet?
gebeurt me veel te vaak dat ook ik als conducteur in opleiding de schuld krijg door iemand die zelf een fout maakt!!
is gewoon dom dat je niet eerst zelf kijkt of je eigenlijk wel een kaartje hebt.
Het kan dat hij bot is, is dan stom van hem, maar ik zou ook pissig worden als ik alweer de schuld zou krijgen van een fout van de reiziger zelf.
ff nadenken dus de volgende keer ;-)

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: jeroen de Vet (IP Gelogd)
Datum: March 2, 2007 07:34AM

Naar mijn weten is ieder opsporingsambtenaar verplicht om zich op ieder redelijk verzoek zijn of haar naam op te geven en zich te legitimeren met een officieel document dat hij , in dit geval, buitengewoon opsporingsambtenaar, is. indien hij dit niet geeft, bent u niet verplicht gehoor te geven aan enig verzoek om je te identificiren. Iedere lompe gast kan bij een willekeurige feestwinkel een conducteurspakje of dergerlijke halen en zich voordoen als weet ik veel wie.

Als je er toch meer werk van zou willen maken staat er trouwens op de bekeuring een verbalisantennummer, hiermee kunnen ze bij de NS altijd achterhalen wie de bekeuring heeft uitgeschreven heeft succes ermee.

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Janine (IP Gelogd)
Datum: March 17, 2007 12:31AM

Gewoon een kaartje kopen, of neem anders een abonnement!
Geen gelul van 'kaartje vergeten'!
We moeten er allemaal voor betalen, dus jij ook!
Eigen schuld dat je een boete hebt gekregen!
In de metro van Amsterdam gaan die controleurs ook hard tekeer tegen zwartrijders, alsof het gedetineerden zijn. Wel goed! Laat ze maar flink betalen!!!

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: jansen (IP Gelogd)
Datum: March 19, 2007 09:32PM

lievere en lompe boer dan een reiziger die zijn kaartje is vergeten zoals hij zovaak heeft gehoord,maar hopelijk zijn brood niet is vergeten

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: huis (IP Gelogd)
Datum: April 24, 2007 12:24PM

ja, miss is het zijn eigen schuld ja.
en hij zei toch ook dat hij die boete geaccepteerd had?
het gaat er gewoon om hoe die conducteur hem behandeld.
ik ben het volledig met hem eens.
ik word ALTIJD afgesnauwd ook al heb ik mijn ov kaart bij me. en ja, dat overkomt iedereen bij ons in de trein! dus het is echt niet zo dat ik als enigste afgesnauwd word. iedereen klaagd er over.
OF dat de trein vertrekt voor je neus! je komt er aangerend en de machinist ziet je. hij begint smerig te lachen en trekt op. dan kijk je op de klok en zie je dat de trein te vroeg vertrokken is. het is miss een minuut. maar in die minuut had ik in de trein kunnen zitten. ik ben het volledig met hem eens want we worden echt behandeld als honden door die conducteurs! en een prijs dat je moet betalen voor die kaartjes! niet normaal gewoon. jullie moeten die doppen eens uit jullie ogen trekken. het is toch abnormaal hoe ze doen? ze kijken je aan als of je een misdadiger bent! ook al heeft die persoon een kaartje.

jullie moeten je schamen dat jullie het opnemen voor de NS! of werken jullie toevallig allemaal bij de NS?




Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: April 26, 2007 12:17PM

soms hebben jullie gelijk..
maar sommige passagiers behandelen conducteurs ook als grofvuil.
denk daar ook maar eens over na

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Jo (IP Gelogd)
Datum: May 2, 2007 04:02PM

uhm maar je mag 1 keer per jaar geen geldig vervoersbewijs bij je hebben, moet je ff naar de klantenservice van de NS bellen ofzo en dan hoef je de boete niet te betalen.
Hoorde ik van de week van een aardige conducteur die boetes aant uitdelen was

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Fred (IP Gelogd)
Datum: June 11, 2007 05:17PM

Dat de conducteur miss bot is geweest kan ook te maken hebben gehad met persoonlijke dingen, want voor de mensen die het nog niet weten, ns personeel zijn ook mensen die problemen kunnen hebben en maken zelf ook wel eens vervelende dingen mee waardoor ze niet altijd met een glimlach op het werk verschijnen. Tenslotte kankeren we allemaal wel eens over het leven en de vervelende aspecten ervan, toch????????

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: CrazyTulip (IP Gelogd)
Datum: June 28, 2007 06:01PM

Ik ben 9 jaar conductrice geweest dus ik spreek uit ervaring: beiden hebben gelijk! De conducteur hoeft zich niet hufterig te gedragen ook al hoort ie dezelfde smoezen (waar of niet waar) 120 keer per dag. Maar mensen die meteen iedere conducteur een laagopgeleide lompe boer noemen geven zelf ook veel weg over hun eigen opleidingsniveau.
Ik vind het altijd jammer dat iedereen over 1 kam wordt geschoren. Er zijn erg vriendelijke conducteurs die ook vaak door de trein lopen en hun werk doen en die hebben al te lijden van hun eigen luie collega's zonder dat de moeilijke reizigers meehelpen.
Veel mensen in Nederland zijn over het algemeen gigantische klagers en lopen te zeiken over het minste of geringste; is dat nou nodig??

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: yon (IP Gelogd)
Datum: July 21, 2007 07:27PM

Ik snap beide kanten wel:
Kaartje vergeten is domme pech,had je maar beter op moeten letten.
Maar daarom hoef je nog niet als grof vuil behandeld te worden!!!!
(Huis-, tuin-en keukenvuil is nog tot daar aan toe, maar grof vuil gaat echt te ver!)
De bovenstaande regel was een geintje:-)

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: zie e-mail (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2008 11:22PM

Hufterige conducteur? Kom er haast nooit een tegen. Zit altijd koffie te lurken of weet ik veel wat, maar controleren ho maar. Maar deze mensen doen ook hun werk en lang niet alle conducteurs zijn zo, dat heb ik ook gemerkt. Ik ken een paar hele aardige. Dus hoeveel ik ook mag zeiken op de NS dat is omdat ik dan even mijn hart moet luchten. Ben best blij dat jullie er zijn hoor;-).
Daarnaast zijn mijn initialen ook NS :-P.

Re: Hufterige conducteur (zacht uitgedrukt)
Gepost door: jose (IP Gelogd)
Datum: April 8, 2008 03:12PM


maandagmorgen 7 april Trein Roermond -Maastricht.
Om onduidelijke reden in Sittard eruit-andere trein tot maastricht.
2 minuten te laat voor trein naar Brussel, maar hiep hoi, hij staat er nog.
De conducteur staat in de deur opening te kletsen.
Op de vraag ""mag ik even passeren? " zegt hij"nee, je bent te laat, je mag niet meer mee"
Ik moest dus 1 uur op de volgende trein wachten.!
Nederland hangt van regels aan elkaar, we breken onze nek erover, NS PROFICIAT !
Maar ik wist het al lang NS = NO SERVICE
Weer een goede reden voor een auto!!!!!

Re: Hufterige conducteur (zacht uitgedrukt)
Gepost door: mcn (IP Gelogd)
Datum: April 9, 2008 05:54PM

Bert............
Volgens mij was dat een trein van de NMBS....=... DE SPOORWEGEN VAN BELGIE
En ga je van Heerlen naar Aachen hoef je ook niet te zeiken, die is nl van de DB = Duitse spoorwegen.
Als je wil klagen zorg wel dat je feiten kloppen, komt zo intelligent over.
Tevens als de deuren dicht zijn en aleen de deur van de conducteur open is dan is het vertrek bevel gegeven aan de machinist en kan de trein elk moment gaan bewegen. Mocht je mis stappen geeft het zo'n rotzooi lang het perron en gaan anderen weer kalgen dat er weer een aantal treinen weer uitvallen.


Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Sven (IP Gelogd)
Datum: May 13, 2010 07:42AM

Tja, ik lees niet of de overtreder, in dit geval de lompe reiziger die weer eens zijn kaartje heeft vergeten te kopen (bewust of onbewust), zich zelf wel gelegitimeerd heeft. waarom moet anders de opsporingsambtenaar het adres natrekken. Immers een BSN nummer (wat op elk legitimatiebewijs staat) is genoeg om alles, maar dan ook alles van een verdachte/betrokkene te weten te komen.
Jammer dat deze lompe reiziger niet met een opsoringsambtenaar van onze dienst te maken kreeg. Want wij hebben standaard de werkwijze, geen legitimatie, aanhouden, overbrengen naar bureau regiopolitie en wachten op een legitimatiebewijs (al moet deze uit Tietjerkstradeel komen, terwijl men in Amsterdam is aangehouden) Kortom meestal zit je dan rond de 3 a 4 uur op bureau. Als je dan ook nog eens een grote mond heb, kan dat wel eens 6 uur worden met een verlenging van 6 uur.
Dus..................indien een opsporingsambtenaar je aanspreekt, behandel hem dan zo, als dat je zelf behandeld wilt worden. Opsporingsambtenaren zijn ook mensen en reageren over het algemeen op de reactie van de betrokkene of verdachte.
Rare wezens toch, mensen!
Ik ga weer eens aan het werk.

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Kouwe Zakkie (IP Gelogd)
Datum: June 15, 2010 10:20PM

Het grote verschil vind ik hier dat een conducteur daar tijdens zijn dienst staat en van hem dus een bepaald niveau van professionaliteit verwacht mag worden. Geloof me, ik heb alle begrip voor moeilijke prive-situaties die in je werk door kunnen schijnen (ik heb ook een baan met veel buitencontact, zeg maar - voorheen beroepsmilitair en dan gelden ook dezelfde 'gedragsregels'!), maar desalniettemin zal ik ook me netjes, respectvol en beleefd moeten gedragen omdat ik anders een *terechte* klacht aan m'n broek krijg.

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Rayscha (IP Gelogd)
Datum: September 5, 2010 11:17AM

Met verbazing lees ik enkele reacties. De melder van dit incident geeft aan de boete al geaccepteerd te hebben maar dat de conducteur in kwestie zo onbeleefd reageert. Onbeleefdheid heeft niets te maken met smoesjes die de klant zou kunnen opnoemen. Blijkbaar is dit werk zo afstompend dat men er als conducteur er al vanuit gaat dat de klant hem/haar wil bedonderen. Vriendelijk blij ven is dan moeilijk. Kom je als conducteur dan iemand tegen met hetzelfde onvermogen om netjes te reageren dan heb je afressie.

Gelukkig zijn er ook conducteurs die wel de goede eigenschappen hebben. Zij krijgen het voor elkaar om met een vriendelijk woord en een goede BEROEPSHOUDING toch de regels hanteren zonder agressie en boosheid op te wekken. Opvallend genoeg zijn dat dan vaak de conductrices. ( Lees hier niet dat alle agressie door de conducteur opgewekt wordt. Sommige asocialen doen het erom en die mogen wat mij betreft goed aangepakt worden, door de spoorwegpolitie )

Re: Hufterige conducteur
Gepost door: Nuhaantje (IP Gelogd)
Datum: October 20, 2010 03:55AM

Tja, er zijn ook goede en slechte taxi chaufeurs... Het komt er op neer dat sommige mensen hun werk tot aan de regeltjes uitvoeren en er verder geen beleving in hebben. Hoeft ook niet maar als dit het geval is, is het dan niet tijd voor een andere baan?

Teven heb ik ook een soort gelijke ervaring met een conductricr vrij recent. Intercity schiphol- amersfoort van 14:19 naar vanuit schiphol. Tussen duivendrecht en hilversum komt ze langs en zegt alleen al gedach met een diepe zuch van ik heb geen zin in dit werk. Maar goed, zoals gewoonlijk overhandig ik mijn ov chip kaart waarmee ik al ruim een jaar op saldo reis, kan ze de chipkaart niet lezen. Dus zegt ze recht in mij. Gezicht dat ze me een boete moet uitschrijven omdat ik geen geldig vervoersbewijs bij me heb. Ik als gemiddelde burger die gewoon netjes bij de bali zonder problemen mij ov chipkaart heb opgeladen en ingecheckt heb. Mevrouw kan deze niet lezen met haar apparaat. En dus krijg ik de schuld... Hoe de conductrice heeft gereageert is niet te beschrijven hufterig idd! Later met een andere conducteur gepraat en die zij dat dat de procexure was bij de ns. Toch wel vreemd dat je een boete krijgt terwijl ze niet kan aantonen dat je fout zat.

Maar zoals al meerdere malen os genoemd in diverse reacties zijn er goede conducteurs, maar ook van het soort kantjes er af lopen. Toch wel jammer als de ns zo in een. Concurentieloze positie staat.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: