lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
boete,
Gepost door: angelique dekker (IP Gelogd)
Datum: January 22, 2007 04:41PM

Vanmorgen vroeg werd ik door me baas gebeld of ik in wilde vallen bij Joh enschede te spaarnwoude haarlem.Daar ik braaf een maandabbonement heb voor het reizen naar sloterdijk(waar ik normaal werk) plus vervoersbewijzen heb van connexion en arriva,kan ik normaal gezien overal in amsterdam reizen.Maar wat wil nu het geval mijn trein uit purmerend had enige minuten vertraging,wat inhoud dat ik die tyd tekort kom op het sloterdijk om van perron 2 naar 7 te rennen.Ik had precies 3 minuten en een vaste tien eurobiljet in me zak,kon ik nergens zo snel wisselen om een kaartje te kopen van 3,10 naar spaarnwoude.Dom als ik ben (waarschijnlijk) rende ik toch de trein in om direct tegen een controleuse mijn probleem uit te leggen
Dacht je nou echt dat ze enig begrip toonde,(ze voelde ze zich zeker gesterkt door de spoorwegpolitie die meereisde,en het feit dat het een grote controle was,bij iedere ingang stonden controleurs) want ik kreeg meteen 35 euro extra,ondanks dat ik het verhaal uitlegde,de trein echt te laat was(kunnen ze controleren).Toen ik zei dat het me wel eens een x eerder gebeurt was,en dat ik toen gewoon een bon kreeg van het normale rittarief,werd ze helemaal nijdig,en ik dus ook,want ik laat me niet voor leugenaar uitmaken als ik met feiten kom die waar zijn.Dan moet je een ongestempeld kaartje van te voren kopen snauwde ze me toe.Waar dan?????? ik kom uit purmerend,en daar kan je geen kaartje kopen vanaf sloterdijk -spaarnwoude MUTSZZZZ.(dat dacht ik,zag al die agenten en heb geen zin in gezeik,wilde alleen naar me werk toe!!!!! Ik zal de boete betalen,maar geloof me dat geld wil ik terug,temeer omdat mvr de controleuse ook moeite met rekenen heeft. 3,10 plus 35 euro is volgens mijn lbo opleiding 38,10..... en niet 37,10. Was het nu een trein die elk kwartier reed ,dan had ik gerust wel de tyd gehad om een kaartje te kopen,maar deze rijdt om het half uur...en dan 3 minuten overstap tyd, is echt een schande.

en dan de terug weg, wegens omstandigheden rijden er geen treinen naar zaandam en purmerend
ZUCHT..........en ik moet wel coulant wezen pfffffffffff fijn met de trein

Re: boete,
Gepost door: Homer S. (IP Gelogd)
Datum: January 22, 2007 07:31PM

Uhm... ook in Purmerend kan je een kaartje kopen met een ander vertrekstation... Automaat met aanraakscherm? Gewoon op vertrekstation drukken en de beginletter van station intypen! Als ik Roosendaal - Brussel in Haarlem uit de automaat kan trekken dan kan dat ook wel in Purmerend...

Re: boete,
Gepost door: W Wolters de Bijl (IP Gelogd)
Datum: January 23, 2007 03:27PM

Mijne heren / dames

Op 22/01/07 ben ik met mijn klein kinderen van Oss naar 's-Hertogenbosch gegaan om een zwempak te ruilen die de oudste van mijn kleinkind gehad heeft met haar verjaardag ( 6 jaar ) Daar ik een 60 plus kaart heb en nog een dag vrij reizen te goed had had ik besloten om deze te gebruiken en daarnaast nog voor mijn kleinkinderen een rail runner kaart te kopen. Na dat we in 's-Hertogenbosch geslaagd gewinkeld hadden zijn we terug naar huis gegaan.. Bijna ( 2 min. van Oss ) in Oss west aangekomen krijgen we controle. Daar blijkt dat ik op maandag niet had mogen reizen en een boete kreeg van 35 euro plus de kosten van de reis naar Oss. Echter ik reisde ter goede trouw op mijn 60 plus kaart en was niet op de hoogte van het niet reizen op de maandag en later ook hoorde op de vrijdag. Ik verzoek u vriendelijk om mijn die boete te kwijt te schelde daar ik niet heb na gedacht dat ik niet op maandag mocht reizen. Dit alles heb ik gedaan daar de kinderen op maandag vrij van school waren en het nuttige met het aangename kon verenigen. Vertrouwen op een gunstig bericht verblijf ik.

Hoogachtend
Wil Wolters de Bijl
Vervoers bewijs V 770484
Trein nr. 4460

P.s. Bij gebrek aan tijd moest ik zelfs mijn adres en plaatsnaam invullen

Re: boete,
Gepost door: Jan Peter Balkenende (IP Gelogd)
Datum: January 23, 2007 09:07PM

Hallo,

Volgens mij moet je hier niet deze vraag stellen. Alleen het verhaal vertellen is gewenst, of om advies vragen kan ook leuke reacties geven.
Voor deze vraag moet u op www.ns.nl zijn.

Ik kan het wel begrijpen, internet....computer....gaat niet altijd even goed met een leeftijd boven de 60.


Hoogachtend

Jan Peter

Re: boete,
Gepost door: domkopje (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2007 08:42PM

Ik wist niet dit ik wist niet dat...
Nee als je een boete moet betalen dan weet je het ineens niet meer!

U reed door rood, o mocht dat niet?
U haalt rechts in, o mocht dat niet?
U draait iemands nek om, o macht dat niet?

en dan in de trein:

U heeft niet gestempeld, dat moet inderdaad dus wel
Zeik niet zo op de NS als je kaartje niet in orde is, de reiziger is daar zelf verantwoordelijk voor. Of moet de conducteur voor vertrek alle regels even uitleggen? Triest hoor, het is geen kleuterschool.

Re: boete,
Gepost door: Erik (IP Gelogd)
Datum: February 15, 2007 10:01AM

het moet me even van het hart dat ik vanochtend ook een boete van 35 euro aan mn broek heb laten hangen door dat ik in de vroegte van de morgen vergeten was dat mn voordeeluren abo nog niet geldig was. en dus een kaartje met korting overhandigde aan de conductrice. nu kan ik erin komen dat hele volksstammen waarschijnlijk alles proberen om minder of zelfs niks te hoeven te betalen voor hun rit met de trein. in mijn geval ben ik gewoon de 9 uur regel stom vergeten.

ik ga hier niet liggen janken, maar met die 35 euro heb ik de korting die ik met mn abonnement bij elkaar heb gereisd alweer terug moeten geven aan de NS. ik reis niet zo vaak met de trein maar vind het wel bijzonder ontspannend. maar ik zit er nu serieus weer over te denken voor die lange spitsritten gezellig de lease auto en dus file in te stappen.

dat wordt geen verlenging van het voordeelurenabonnement voor mij. laten ze alsjeblieft een normale kortingskaart lanceren zonder debiele urengeldigheid.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: