lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
klacht
Gepost door: oscar (IP Gelogd)
Datum: January 18, 2007 12:30PM

Op vrijdag 03 november 2006 wilde ik met de trein van Almelo naar Appingedam.
Bij aankomst te Zwolle op spoor 5b bleek de trein aan de late kant, 23:16 uur binnen. Maar mijn aansluitende trein stond klaar op spoor 3a, schuin tegenover op het zelfde perron. Ik spoede mij met twee andere reizigers naar de trein, daar aangekomen sloten de deuren voor onze neus. Ik drukte nog op de knop "deur openen" en keek naar de Hc's verderop en heb zwaaiende bewegingen gemaakt. We renden hun kant op. Deze Hc's hebben niet goed op de aansluiting gelet en zijn voor onze neus weggereden.
Ik heb de Hc van de trein naar Leeuwarden aangesproken en heb op zijn aanraden de volgende trein, ic 783, naar Groningen van 23:49 uur genomen. Ik moest de Hc van deze trein over het voorval in Zwolle informeren, dan zou ik wel verder geholpen worden. Het advies heb ik opgevolgd.
De Hc van trein 783 heeft in de trein bij het MCC geinformeerd en deze konden mij niet verder helpen. Ik kon op dat moment helaas ook niet meer terug naar Almelo. De Hc adviseerde mij om in Groningen de perrondienstleider te benaderen.
In Groningen aangekomen reed de perrondienstleider toevallig voorbij met een perronwagen. Ik heb hem het e.e.a. uitgelegd. Ik werd op een lullige wijze afgescheept met; "Kunnen wij ook niets aan doen." en "wij kunnen je ook niet verder helpen.".
En daar stond ik, aan mijn lot overgelaten, kon niet meer terug, kon niet verder, had onvoldoende geld voor een taxi en men liet mij in de kou staan, het was buiten 3 graden celcius. Er werd zelfs geen koffie of een warme plek om de eerste trein af te wachten aangeboden. Alle wachtruimtes waren afgesloten. Ik kon zelfs niet naar het toilet deze was ook afgsloten.
Ik heb een taxichauffeur alles uitgelegd. Hij heeft mij op een menselijke manier behandeld en was bereid mij naar Appingedam te vervoeren zonder dat ik geld had. Ik kon hem de volgende dag terug betalen. Hulde voor de taxichauffeur. Maar voor de NS een koude douche. Bovendien heb ik tot op heden geen bericht op mijn klacht gehad, die ik bij de NS heb ingediend.

Re: Foute informatie geven
Gepost door: A.Wiers (IP Gelogd)
Datum: January 23, 2007 05:50PM


Aan klantenservice gevraagd of het perron 7 in Breda goed bereikbaari is.
Wij gaan 30 jan met de gebruikelijke zware vakantiekoffers naar Schiphol.

Het antwoord is vandaag ontvangen : 'er zijn liften.'
De werkelijkheid is : geen roltrappen naar dit perron ,maar ook geen
liftmogelijkheid voor gehandicapten en ouderen zoals wij met koffers.
Ook geen personeel beschikbaar , volgens de loketdame
( neem de moeilijke trap naar dit perron maar .)

Met vr.goet,

A.Wiers

Re: klacht
Gepost door: bal gehakt (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2007 08:50PM

Het is geen probleem van de NS als je niet verder kan van Groningen naar Appingedam, daar rijdt namelijk geen NS. Dan moet je naar de site www.balenvanarriva.com


Re: klacht aankomst station oisterwijk
Gepost door: A.v.Breugel (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2007 09:35PM

Dagelijks reis ik van Oisterwijk naar Eindhoven op en neer, echter bij terug komst stopt de trein altijd op spoor 2 van oisterwijk terwijl spoor 3 ook
beschikbaar is.(is slecht een korte omleiding van het eigenlijke hoofdspoor) Het verschil is echter wel dat reizigers na het uitstappen vervolgens voor een gesloten overgang staan waar de trein langsmoet waar ze zojuist van zijn uitgestapt. Dat is nog niet zo een probleem maar net als de trein dan wegrijd komt precies in de verte de trein naar Eindhoven weer aan, dit betekend dat de overgang nog dicht blijft tot de trein op het station gestop is, de mensen uit en in gestapt zijn, en de trein vervolgens weer vertrekt tot voorbij onze overgang. Als je nog eens extra pech hebt komt er ook nog een andere trein weer langs waardoor het wel uit kan lopen tot 10 minuten af en toe, maar 5 minuten is eigenlijks wel de dagelijkse gang van zaken. Misschien niet veel, maar frappant is dat als de trein(net als eerder wel eens) gewoon op spoor 3 stopt, men gewoon ineenkeer de weg kan vervolgen zonder opgehouden te worden, een beetje slechte service dus. Daarbij komt dat men de (gratis) parkeerplaats aan het verbouwen is waardoor je je auto niet meer kwijt kan, en dit t.b.v. een betere parkeerplaats zou zijn. Waarschijnlijk zal dit dan een betaalde parkeerplaats worden waar de meeste reizigers helemaal niet blij mee zullen zijn(ik niet in ieder geval) en ik zal dan ook een andere manier moeten zoeken om op het station te komen of mijn auto te parkeren om naar mijn werk te gaan.

belachelijk
Gepost door: wartje (IP Gelogd)
Datum: January 30, 2007 11:17AM

Die kille koude telefoonbuffer mogen ze van mij nu afschaffen en er wat vrouwen met gevoel in hun lijf neer-zetten. De samenleving verhard dat heeft mijn zoon van 14 bij de ns geleerd.

Re: klacht
Gepost door: Slagboom (IP Gelogd)
Datum: February 8, 2007 07:05PM

Goh meneer van Breugel, wat erg al die wachttijden. Als in de verte die trein naar Eindhoven komt dan moet je dus t?ch al wachten. Lekker boeiend waar die trein in Oisterwijk dan stopt. Als je dan toch naar spoor 3 moet dan zal de klacht wel weer zijn dat die trein vlak voor het station zo loopt te schudden (ja ik ken de situatie ook daar).

Re: klacht chaos treinverkeer 18/1
Gepost door: P.Roos (IP Gelogd)
Datum: February 13, 2007 10:57AM


Wanneer kan ik de terugbetaling van mijn treinticket 18/1 tegemoetzien? Dat duurt nu al een maand bijna. Wat is er zo moeiljk aan om dit te doen? Waarom moet dat zo lang duren?

P.Roos

Re: klacht
Gepost door: AL (IP Gelogd)
Datum: February 13, 2007 05:54PM

Tjonge....zelfs klagen over GTBV, als je er voor gewaarschuwd word, dat er overlast zou komen...Het mot niet gekker worden!!
Het is al te triest voor woorden, dat NS ?berhaupt op dit soort dagen aan GTBV doet!
Ik zie me al na een file, naar de benzinepomp teruggaan...of een deel van mijn wegenbelasting terug vragen...

Re: klacht Instappen
Gepost door: BL Schuler (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2007 12:17PM

Mijn verhaal is dat ik een dochter heb wonen in Limburg.
Nu heb ik een abonnement genomen omdat het met de auto wel ver is, ik ook nog een geestelijk gehandicapte dochter die ook motorisch niet helemaal goed is .
Ik ben met kerst met mijn dochter en mijn moeder die niet goed ziet met de trein naar Nuth geweest
dat was een ramp ,vanaf Eindhoven was het goed instappen maar vanaf Den haag naar Eindhoven was ik helemaal over mijn toeren mijn dochter had echt veel moeite om op de treetjes te stappen en er is niemand die helpt.Ik heb ook al van andere gehoord dat de trein invalide onvriendelijk is maar heb het nu zelf meegemaakt.!!!!!!!!!! Kunt u mij een suggestie geven want het reizen zelf vind ik wel iedeaal.

Bep Schuler

Re: klacht
Gepost door: EKT (IP Gelogd)
Datum: February 22, 2007 03:23PM

Als u op Den Haag CS bent ingestapt bevreemd het me een beetje, omdat de trein vanuit daar vertrekt, dus u voldoende tijd heeft in te stappen.
Als u vanaf Den Haag HS bent ingestapt, kan ik me er wel iets bij voorstellen, het zijn lastige treinen, met smalle deuren. En de trein is behoorlijk lang, dus een conducteur aantreffen bij uw deur..die kans is gering. Dat medereizigers u niet even geholpen hebben....tja, dat zegt meer over 'de mens'.
Mijn idee is, om hulp te vragen bij het instappen..of bij de service medewerkers(rode hoed/pet) of even op de NSsite kijken bij: Reizen met een functiebeperking...
Daar kan u de reis aanmelden, en dan staat er een service medewerker voor u klaar om u te begeleiden. Het lastige daarvan is, dat u aan een bepaalde tijd verbonden bent..


Re: klacht
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: February 27, 2007 10:14AM

op Den Haag Centraal zijn genoeg mensen die je kunnen helpen.
rangeerders(waaronder ikzelf regelmatig) conductreurs, machinisten, schoonmakers, perronopzichters, etc.
genoeg keus dacht ik zo..
je kunt toch altijd een kwartiertje eerder weggaan, en dan iemand opzoeken?
Ik snap dat het lastig is, maar oplossingen genoeg



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: