lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
controle in de trein
Gepost door: J. Dijkstra (IP Gelogd)
Datum: December 30, 2006 02:50PM

Mevrouw, meneer,
Op 20 dec. j.l. maakten wij een reis van Ermelo nar Groningen v.v.
Vertrek uit Ermelo 10u 07.
Vertrek uit Gronongen 21u02
Op de heenreis geen controle.
Op de terugreis tot Zwolle geen controle. Pas bij Nunspeet eerste controle.
Wij vinden dat heel onplezierig en vragen ons ook af:: wat doet zo'n conducteur eigenlijk.
Die wordt toch voor zijn werk betaald!
Wij vinden dat een conducteur een gastheer moet zijn en een vraagbaak.
Bovendien zat er naast ons een jongeman de hele reis met z'n schoenen op de bank.
Maar geen conducteur, dus maar niets gezegd.
Graag uw reactie.
Groeten.
J. Dijkstra. Tel. 0341 558900

Re: controle in de trein
Gepost door: gv (IP Gelogd)
Datum: December 16, 2008 07:05AM

u word betaald om vervoerd te worden, en als u iemand met zijn schoenen op de bank ziet zitten waarom zegt u er dan zelf niets van, of mag de conducteur dit voor u opknappen.

Re: controle in de trein
Gepost door: Stoomloc1980 (IP Gelogd)
Datum: December 16, 2008 04:37PM

Controle in de trein is niet de hoofdmoot die zijn werkgever wil zien, maar wel dat je op een reis minimaal 1keer gecontroleerd bent. Houdt u er wel rekening mee dat een conducteur nog andere dingen @#$%& dan alleen kaartjes knippen. Misschien heeft hij net een vervelende situatie meegemaakt. Wist u dat er per dag ongeveer 500 conducteurs bedreigd, beledigd of mishandeld word door reizigers?

Re: controle in de trein
Gepost door: KK (IP Gelogd)
Datum: December 18, 2008 10:13PM

Ik ben het niet eens met de reactie van gv (16 december 2008). Ik denk dat het de taak van de conducteur is om iemand te sommeren zijn poten van de stoel te halen. Stel dat de reiziger dit zelf zou hebben gedaan? Voor je het weet heb je in dit land een roei voor je harses, of erger, te pakken. Ik kan me best voorstellen dat de goede man (of vrouw) wijselijk de mond gehouden heeft en zelf niets gezegd heeft tegen het onfatsoen van de desbetreffende blaag. Is het niet tevens de verantwoordelijkheid van een conducteur om - binnen de normale grenzen - de veiligheid in de trein te bewaren? De conducteur had moeten optreden.
Tenslotte wil ik nog toevoegen dat ik me zelf wel eens met mijn voeten op de "stoel" tegenover me afzet omdat de trein zo heen en weer schudt dat ik me met man en macht moet verzetten om niet te vallen. Comfortabel reizen met de NS, wat een lachertje!

Re: controle in de trein
Gepost door: Geert (IP Gelogd)
Datum: January 11, 2009 11:49PM

KK is met zijn oerhollands zeik commentaar een absoluut protptype.
Zeiken dat de trein schudt. Zeiken dat een kaartje geld kost. En ga zo maar door. Reis eens een week per trein door Polen. Misschien gaan je ogen eens open, en besef je dat wij hier het best en drukst bereden spoornet ter wereld hebben. Maar ook dat is voor meneer/mevrouw KK niet voldoende!
En zet je met je vieze stinkpoten niet af op de bank in die mooie NS treinen, ASO!!!



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: