lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2
Honden in de trein
Gepost door: C (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:56PM

Ik zat gister en vandaag bij honden in de trein. Ik hou totaal niet van honden en vind ze zelfs eng. Maar een mevrouw met twee honden zat in een vierzits naast me en haar honden blokkeerden de hele gangpad. Ik vond dat zeer onprettig en voelde me totaal niet op m'n gemak. E?n van de honden was me nogal aan het aanstaren, vooral toen ik aan het eten was, en het leek of die hond m'n boterham ieder moment kon aanvallen. Ik vind eigenlijk dat de NS hier iets aan moet doen. Ik ben echt niet de enige die het onprettig vind met honden in de trein te zitten.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Ronald (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:56PM

Ik heb t ook wel eens gehad... zo een vrouw met een uber grote hond. Dat beest kon maar niet stil bleve zitte en stonk ook nog eens een uur in de wind!.. advies voor zulke mensen... Koop een auto of ga met de fiets! En val de normale reiziger niet lastig!

Re: Honden in de trein
Gepost door: Klein-tje (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:57PM

Iedereen heeft het recht om zijn of haar hond mee te nemen, hiervoor betalen ze ook.
Voor sommige mensen zijn hun huisdieren net hun kinderen.
Als je zelf een dierenliefhebber zou zijn, zou je dit kunnen begrijpen.
Wat ik niet begrijp is dat mensen met kinderen hun kinderen niet in bedwang kunnen houden,
De hele weg janken, schreeuwen, gillen en dat nog met een GOEDKOPER kaartje (railrunner) dan een hondekaartje
Nee laat die mensen maar met de auto gaan, dan is het gelijk een stuk rustiger in de trein

Re: Honden in de trein
Gepost door: dierenliefhebber (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:58PM

Wat mij steeds meer stoort aan de Nederlandse mentaliteit, is dat men eerst kijkt naar WELKE RECHTEN HEB IK in plaats van eerst te kijken naar je PLICHTEN en het goed FATSOEN. Ikke ikke ikke en de rest kan stikke.
Hetzelfde met dit verhaal. Ik ben gek op dieren en ze mogen van mij ook in de trein. Honden stinken soms ook en inderdaad, ze staren je het eten uit de mond. Maar als ik toch duidelijk merk dat andere mensen het niet prettig vinden, dan gaat de hond simpelweg niet meer mee de volgende keer. Of ik neem hem mee op andere tijden. Ook al mag dat wel van de NS en ruikt ie superlekker naar baby-shampoo. Maar ik vind gewoon dat je samen een publiekelijk gebied deelt op dat moment en samen reist, dan moet je een ander niet lastig vallen... Je plichten en het goed fatsoen naar de medemens toe, die hebben dan voorrang op dat moment, en niet mijn rechten.
Dus, als een hond in de trein een uur in de wind stinkt en je vindt dat asociaal. Ga dan zelf ook niet scheten zitten laten in de coupe !!! Of roken op plekken waar het niet mag. Kan de hond last van hebben namelijk ;-)

Re: Honden in de trein
Gepost door: John (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:58PM

...een uur in de wind... ;-)

Re: Honden in de trein
Gepost door: Tessa (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:58PM

Ik ben van plan om deze zomer voor het eerst met mijn hond een treinreis te maken van Assen naar Wormerveer. De NS staat toe om honden mee te laten reizen voor een fijne prijs. Dat mensen bang zijn voor honden ben ik me van bewust. En dat mensen het hinderlijk vinden als een hond netjes onder de benen van zijn bazin ligt, vind ik echt grote onzin. De reactie die hier geplaatst werd over kinderen in de trein ben ik het volledig mee eens, het maakt niet uit hoe hard ik mn discman zet, ik hoor ze er nog doorheen gillen, en niemand die de ouders aanspreekt op het gedrag, maar om mensen met een hond erop te wijzen dat ze het vervelend vinden doen ze wel! Als sommige mensen wat verdraagzamer zouden worden, zou het een stuk fijner worden in Nederland! Maar het is nog altijd veel makkelijk om te zeggen wat je hinderlijk en vervelend vind, dan te zeggen, goh, wat leuk dat die hond mee kan/mag reizen in de trein!

Re: Honden in de trein
Gepost door: Ester (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:59PM

Weet je wat ik erg vind, van die ouders die hun jong niet in bedwang kunnen houden en zitten te krijsen. Overal met hun tengels aan moeten zitten en het bloed onder je nagels vandaan halen. Mijn hond geeft geen kick en blijft netjes bij mij zitten.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Hilversumse (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:59PM

Ik ben allergisch voor de meeste huisdieren, dus ook voor honden, en ik ben dan ook niet blij als er iemand met een hond plaatsneemt vlakbij waar ik zit. Dan moet ik dus verplicht ergens anders gaan zitten of de rest van de reis een zakdoek tegen m'n neus houden. Erg vervelend dus, en ik zou het dan ook heel fijn vinden als mensen met een hond op 'het balkon' zouden gaan zitten. Heeft de hond ook meteen wat meer ruimte.

Re: Honden in de trein
Gepost door: bello (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 07:59PM

ik heb liever in de trein een hond naast me zitten dan zo'n kind wat continu loopt te drammen en te janken,dus wat mij betreft....iedereen neemt zijn hond mee in de trein......gezellig.....doei.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Marieke (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:00PM

Waarom wordt er eerst gewezen naar een instantie die er niet bij was op dat moment? Deze C heeft last van iemand en "de NS moet er maar wat aan doen". Huh?
Nooit gehoord van eigen initiatief nemen en deze mevrouw vriendelijk vragen om haar honden uit het gangpad te houden? Waarschijnlijk zal ze er dan geen probleem mee hebben en er zorg voor dragen dat jij er weinig ast van hebt. En als dat niet zo is, wat let je dan om ergens anders te gaan zitten?

Nu heb je een treinreis vol met irritatie en angsten gemaakt en dat is toch jammer. Verbeter de wereld en begin bij jezelf, zou ik zeggen. Spreek dus mensen aan op hun gedrag en schuif het niet af naar een instantie. Is veel te gemakkelijk!

Re: Honden in de trein
Gepost door: Joske Perfect (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:00PM

"Iedereen heeft het recht om zijn of haar hond mee te nemen, hiervoor betalen ze ook."
Zal mijn 4 hangbuikzwijnen, 2 boaconstrictors en mijn 2 lama's (mijn huisdieren)eens meenemen in de spits, dat recht heb ik dus ook? Kom ik lekker naast jou zitten, gezellig !

"Voor sommige mensen zijn hun huisdieren net hun kinderen."
Dan hoop ik voor die mensen dat hun kinderen minder stinken, niet zo kwijlen op mijn broek of constant me aan staan te gapen en in mijn richting zitten te hijgen terwijl ik van mijn verse broodje beenham probeer te genieten.

"Wat ik niet begrijp is dat mensen met kinderen hun kinderen niet in bedwang kunnen houden"
Klein verschil is dat er opvallend weinig mensen allergisch zijn voor kinderen. Waarschijnlijk was jij vroeger ook zo'n jankende zever baby die nog stonk als een hond ook. Shame on your mommy........

Vind het best dat je je joekel meeneemt in de trein, maar stop hem dan in een hermetisch afgesloten zak of zo, of zorg dat ie niet zo stinkt of andere overlast veroorzaakt. Lijkt me dus geen overbodige luxe om de helft van die onbezette 1e klascoup?'s om te bouwen tot kennels waar de hondenliefhebbertjes met hun "kinderen" plaats kunnen nemen zodat wij ook gewoon kunnen reizen, dat recht hebben wij geloof ik ook....

Joske, Dierenliefhebber van het jaar 1784

Re: Honden in de trein
Gepost door: Matthijs (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:01PM

"Zal mijn 4 hangbuikzwijnen, 2 boaconstrictors en mijn 2 lama's (mijn huisdieren)eens meenemen in de spits, dat recht heb ik dus ook? Kom ik lekker naast jou zitten, gezellig ! "
Ja, moet je eens doen. Helaas is dat wel verboden, en je overdrijft wel heel erg. Alsof ??n hondje net zoveel overlast zal veroorzaken als die 8 dieren die jij mee wil nemen.

""Voor sommige mensen zijn hun huisdieren net hun kinderen."
Dan hoop ik voor die mensen dat hun kinderen minder stinken, niet zo kwijlen op mijn broek of constant me aan staan te gapen en in mijn richting zitten te hijgen terwijl ik van mijn verse broodje beenham probeer te genieten. "
Ik weet zeker dat er nog nooit een hond is geweest die in de trein op jouw broek heeft zitten kwijlen. Als je dat wel een keer is overkomen, ben je gewoon te dicht bij zo'n hond gaan zitten. Dat moet je dan maar niet doen. Kinderen gapen je wel degelijk aan, en dat niet alleen, ze komen je ook nog eens vanalles laten zien. En als je net een marsreep aan wil breken wil het nog wel eens voorkomen dat zo'n kutkind om een hapje vraagt. Nee, da's lekker.

"Klein verschil is dat er opvallend weinig mensen allergisch zijn voor kinderen. Waarschijnlijk was jij vroeger ook zo'n jankende zever baby die nog stonk als een hond ook. Shame on your mommy........ "
Opvallend weinig mensen allergisch voor kinderen? Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar ik ken er genoeg die last hebben van deze allergie. Wie kan er nou wel tegen geschreeuw, vervelend aandacht gevraag of een kind dat de hele tijd door het gangpad rent? En kan ik uit het woordje 'ook' in de zin "Waarschijnlijk was jij vroeger ook zo'n jankende zever baby die nog stonk als een hond ook." opmaken dat jij wel zo'n kutkind bent geweest?

"Vind het best dat je je joekel meeneemt in de trein, maar stop hem dan in een hermetisch afgesloten zak of zo, of zorg dat ie niet zo stinkt of andere overlast veroorzaakt. Lijkt me dus geen overbodige luxe om de helft van die onbezette 1e klascoup?'s om te bouwen tot kennels waar de hondenliefhebbertjes met hun "kinderen" plaats kunnen nemen zodat wij ook gewoon kunnen reizen, dat recht hebben wij geloof ik ook.... "
Prima oplossing, die met die coup?'s. Kunnen ze dan niet meteen wat touwen achter de trein hangen om daar die pauperkinderen aan te knopen? Dan kan iedereen rustig zitten, hea?

Re: Honden in de trein
Gepost door: Josie Perfect (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:01PM

Ik ben het helemaal met Joske eens. Waarom mag hij zijn lama's niet meenemen en anderen hun honden wel? Het zijn maar mini-lama's.... Heel lief hoor. En ze kwijlen minder dan die josti's die wel zo in de trein mogen...........

"Opvallend weinig mensen allergisch voor kinderen? Ik weet niet waar je die info vandaan hebt, maar ik ken er genoeg die last hebben van deze allergie. Wie kan er nou wel tegen geschreeuw, vervelend aandacht gevraag of een kind dat de hele tijd door het gangpad rent? En kan ik uit het woordje 'ook' in de zin "Waarschijnlijk was jij vroeger ook zo'n jankende zever baby die nog stonk als een hond ook." opmaken dat jij wel zo'n kutkind bent geweest? " Voor de duidelijkheid: al?ler?gie (de ~ (v.), ~?n)
1 verhoogde gevoeligheid van het lichaam voor een bepaalde stof --> dus dat je lichaam erop reageert. Zo krijgen sommige mensen last van hun ademhaling als er honden in de trein zitten, anderen krijgen dat van negers. Als jij allergisch bent voor kinderen dan is een bepaald deel van jouw lichaam dus extra gevoelig voor een bepaalde stof afkomstig van kinderen, vraag me af welk deel dat is..........En als jij last hebt van een kind wat een stukje van je mars wil, dan ben je er denk ik te dicht bij gaan zitten. Dat moet je dan maar niet doen.

Re: Honden in de trein
Gepost door: sebas (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:02PM

Tessa Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ben van plan om deze zomer voor het eerst met
> mijn hond een treinreis te maken van Assen naar
> Wormerveer. De NS staat toe om honden mee te laten
> reizen voor een fijne prijs. Dat mensen bang zijn
> voor honden ben ik me van bewust. En dat mensen
> het hinderlijk vinden als een hond netjes onder de
> benen van zijn bazin ligt, vind ik echt grote
> onzin. De reactie die hier geplaatst werd over
> kinderen in de trein ben ik het volledig mee eens,
> het maakt niet uit hoe hard ik mn discman zet, ik
> hoor ze er nog doorheen gillen, en niemand die de
> ouders aanspreekt op het gedrag, maar om mensen
> met een hond erop te wijzen dat ze het vervelend
> vinden doen ze wel! Als sommige mensen wat
> verdraagzamer zouden worden, zou het een stuk
> fijner worden in Nederland! Maar het is nog altijd
> veel makkelijk om te zeggen wat je hinderlijk en
> vervelend vind, dan te zeggen, goh, wat leuk dat
> die hond mee kan/mag reizen in de trein!


ik hoop dat ik u en u kwijlende mormel niet tegenkom.

ik heb astma en ik kan niet tegen dieren. Ik ben nog maar 14 en ik ben goed opgevoed en ik was altijd stil in de trein. Ik vind dat de trein cool is dus ik zou ook wel rustiger zijn. Ik heb ook geen harde discman of mp3. En de kinderen die hart zijn. Der is in bijna elke trein een stiltecoupe. Of u gaat maar 1e klas reizen. Als ik een jachtgeweer heb had ik alle honden neergeschoten.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Jantje Peters (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 05:04AM

Wat een aanstellers, wanneer de hond betaald mee gaat is er gewoon simpelweg niks aan de hand.
Dan is de hond een REIZIGER, netzoals jij!

loop dus nu niet te zeuren, anders ga je maar met de bus

Kwijl Kwijl
Gepost door: Hans Worst (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 11:30PM

Nou, dit vind ik wel heel simpel gesteld. Treinvervoer is in eerste instantie om mensen van punt A naar B te brengen, en dus in feite niet dieren of fietsen of soortgelijk. Uiteraard is dat wel toegestaan, maar met de nadruk op "toegestaan". Staat een fiets in de weg of kwijlt de hond mijn schoenen onder, heb ik daar toch wel iets meer problemen mee...

Die hond poetst mijn schoenen niet schoon en als je er wat van zegt, moet je het baasje eens horen... Foei baasje - wat een taal - ga af - koest!
En dan ben ik asociaal? Wiens hond is het die te weinig Martin Gaus-video banden heeft gezien??????

Re: Honden in de trein
Gepost door: brenda v/d heijden (IP Gelogd)
Datum: December 23, 2006 12:38PM

Ja ja wat een geklaag.
ik ben een echte dierenvriend, heb natuurlijk ook een hond.
heeft niemand gehoord van een draagmand voor hond en kat!

iederen klaagt wel en geeft zijn/haar mening, maar geven en nemen dat is wat je behoort te doen.
En kinderen en dieren gedragen zich naar de opvoeding die ze mee krijgen.
Het is maar wat je elkaar wil leren.

groetjes een dierenvriend.

Re: Honden in de trein
Gepost door: leonardo (IP Gelogd)
Datum: January 2, 2007 12:41AM

Ik kan u verzekeren dat u maar beter bang kunt zijn voor u medereizigers, daar zitten pas echte honden tussen.

Re: Honden in de trein
Gepost door: ome arie (IP Gelogd)
Datum: January 4, 2007 01:52PM

Ai, ai, wat een klagen zeg!

Ga eens bij uzelve ten rade: misschien veroorzaakt u zelf ook wel een ander overlast??!!
Persoonlijk vindt ik mensen die roken op verboden plekken asoos,[trein wc ,coupe's niet rokers]
dit gebeurd dus bewust. Verder sluit ik mij aan bij 'brenda'
Ik heb zelf twee van het 'overlast 'tuig: twee kids en een hond geloof me maar als ik zeg dat ze een strikte opvoeding krijgen [alle drie] de kids staan op voor ouderen [geen tieners] de hond zit voor de plaats van de baas, geen mens die daar last van heeft?
Zo nu nog even mij eigen gal spugen: Ben zelf nog weleens kortademig ,als er dan een 'dame ' naast mij gaat zitten,die m.i. de gehele parfumfles over zich uit gegoten heeft of kort daarvoor lekker heeft staan paffen waar bij binnenkomst de rook nog vanaf slaat,dan slaan bij mij de luchtwegen op hol.
Zoek dan mijn heil wel op een andere eveneens niet roken zitplaats.
Waar ik mij wel aan stoor dat zijn die mensen die overal commentaar op moeten hebben,in de trant van als dat mijn kind was dan..........neem a.u.b. geen kinderen of hond!!
Nee.........geef mij dan maar tien keer liever die hond of die kids,dan zo'n azijnpi...er!

Iedreen in zijn waarde latent: vriendelijke groet


Re: Honden in de trein
Gepost door: geert (IP Gelogd)
Datum: January 13, 2007 09:47AM

dieren waren er eerder dan de mensheid maar welke zijn nu de ?chte beesten?

Re: Honden in de trein
Gepost door: pieterse (IP Gelogd)
Datum: March 19, 2007 09:35PM

ben allergies voor zeikerds,zit de trein mee vol !!!

Re: Honden in de trein
Gepost door: Sientje (IP Gelogd)
Datum: May 10, 2007 11:31AM

Tot nu toe, na jarenlange treinreizen en lange ritten, alleen nog maar last gehad van stinkende mensen
(drankkegels en overmatige gebruik van deodorant, parfum en etende mensen met boterhammen en stinkkaas of fastfood.

Re: Honden in de trein
Gepost door: patrick (IP Gelogd)
Datum: June 20, 2007 03:12PM

Zit niet zo te zeiken. Honden horen nou eenmaal bij deze maatschappij. Als het je niet bevalt ga je toch ergens anders zitten...

Re: Honden in de trein
Gepost door: Daan (IP Gelogd)
Datum: June 21, 2007 05:16PM

moet u uzelf is ruikenwinking smiley

Re: Honden in de trein
Gepost door: sesso con cavalli (IP Gelogd)
Datum: June 23, 2007 05:28PM

pagine piuttosto informative, piacevoli =) [www.obiettiv4i64.info]

Re: Honden in de trein... Dit vind mijn hond hiervan
Gepost door: Een Hond (IP Gelogd)
Datum: July 21, 2007 07:44PM

Woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef waf waf! Waf woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef! Woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef woef!

*Vertaling*

Mensen zijn veel erger!
Roken in niet-roken cope's!
Kinderen die door de hele trein schreeuwen!
En dan zeggen dat wij honden zo erg zijn!
Natuurlijk kijken we verlangend naar andermans broodje beenham.
Zoiets hebben we nog nooit geproeft.
Maar zolang we bij onze baasjes/bazinnetjes zitten doen we toch niemand kwaad?
Als U allergisch bent, dan spijt het me dat u door mij moest niezen.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Iris Voskuilen (IP Gelogd)
Datum: January 24, 2017 11:41PM

Ik vindt het schokkend hoe kut iedereen hier over doet, ik bedoel ik ben van plan om met mijn twee honden en oma met de trein naar Oostenrijk te gaan en oké ik snap het als je er allergisch voor bent, of bang bent, maar dan ga je toch ergens anders zitten? Of als je last van de honden hebt de eigenaren vragen om daar iets aan te doen? Ik denk dat dat beter helpt dan iedereen en alles af te zeiken over dat je er last van hebt, anders ga je lekker niet met de trein.
En ik ben het totaal eens over die kinderen in de trein volgens mij zijn die veel erger dan brave honden die gewoon naast de eigenaar zitten. Dus denk daar maar is over na voordat je weer iemand af gaat zeilen omdat diegene z'n hond heeft meegenomen in de trein.

Re: Honden in de trein
Gepost door: dikke Barry (IP Gelogd)
Datum: November 23, 2017 01:56PM

Hallo Iris,

Wil je neuken ?
Je oma mag meedoen voor een trio.

Re: Honden in de trein
Gepost door: gekke Henkie (IP Gelogd)
Datum: November 29, 2017 03:40PM

De enige goede hond is een hot dog !
Hmmmmmm hot dog, lekker, lekker, lekker.

Re: Honden in de trein
Gepost door: Mohammed (IP Gelogd)
Datum: May 12, 2019 06:15PM

Neem je hond maar mee, dan leg ik hem op de BBQ.
Ik hou wel van een hot dog.

Ga naar pagina:  12Volgend
Huidige pagina:1 van 2


Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: