lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
NS personeel, positief en negatief
Gepost door: Toine (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 06:57PM

Dat NS personeel ook maar gewone mensen zijn is duidelijk, dus dat is geen verwijt. Ik heb na bijna twee jaar Den Haag HS - Gilze Rijen goeie en slechte ervaringen met ze. Van beiden heb ik een voorbeeld.

Een tijd geleden tussen Rotterdam en Den Haag ging de trein steeds langzamer rijden en stopte er uiteindelijk helemaal mee. We stonden nog maar een minuut stil toen de conducteur via de intercom meldde dat er een ongeluk bij Delft was gebeurt, en dat daar op last van de politie geen treinverkeer mogelijk was. Er lag een of ander apparaat op het spoor dat eerst weg moest. (Ik herinner me niet meer wat het was. Een graafmachine of iets dergelijks).
Een minuut of vijf later meldde men dat het ding er nog steeds lag en dat men in Delft wachtte op de mensen die het geval gingen verwijderen.
Weer vijf minuten later hoorden we dat men was gearriveerd en dat men aan het proberen was het ding weg te trekken.
Even later meldde de conducteur dat de klus in Delft er bijna op zat.
Tien minuten later begon de trein langzaam te rijden. De conducteur meldde meteen dat we welliswaar reden, maar dat we alleen toestemming hadden om langzaam naar het volgende sein te rijden, dus dat we helaas niet te vroeg moesten juichen.
Weer even later meldde hij dat we groen licht hadden en nu door mochten.
Uiteindelijk kwam ik veertig minuten te laat in Den Haag aan, maar om een of andere reden viel het best wel mee eigenlijk. Ik was niet eens geirrirteerd. Gewoon omdat de informatievoorziening op dat moment goed was wist ik dat de NS er ook niks aan kon doen en dat men alles deed om het zo snel mogelijk op te lossen.

Minder vind ik dat NS personeel zo'n universele sleutel hebben die ze naar eigen believen misbruiken. En dan doel ik met name op het reserveren van coupe's voor zichzelf. Ik heb al twee keer meegemaakt dat twee conducteurs een coupe voor zichzelf reserveerden door hem op slot te draaien. Als men er dan even uit moest tijdens een stop op een station, dan werd de coupe zorgvuldig afgesloten, en wanneer de trein zich even later weer in beweging zette, dan kwam men terug om de coupe weer te ontsluiten en weer plaats te nemen.
En niet alleen conducteurs. Ik zie het ook mensen doen met zo'n groene sweater aan. Ik weet niet zeker of dat NS personeel is, maar ze hebben in ieder geval ook zo'n sleutel. Die nemen een hele coupe voor zichzelf. En als ze even naar het toilet gaan, of om wat voor reden dan ook de coupe uit moeten, dan draaien ze hem op slot. 6 plaatsen onbereikbaar.
Overigens is het ook het NS personeel dat het rumoerigste is in de stilte zone's van de trein. Zo kan ik uit ervaring vertellen.

Ik heb van beide kanten nog veel meer voorbeelden, maar dit zijn wel de twee meest opvallendste



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: