lucht je hart snel op - NSstress.nl : Forum
Zowel negatief klagen als positief klagen mag!
The fastest message board....ever.
Ga naar discussie: VorigVolgend
Ga naar: ForumlijstBerichtenlijstNieuw onderwerpZoekLog In
Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Grrrr (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 06:41PM

Zul je net zien... Ben ik weer de klos en heb ik net weer van die klote tijden vanwege die nieuwe dienstregeling...

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Niettie (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 08:23PM

Vandaag, Utrecht-Gouda
Mijn pretreisje naar mijn stageplek...
Stond ik vandaag braaf te wachten om 5 voor 7.. voor de intercity van 7.03..
De trein kwam, ik had er echt goede moed in, dit bleek echter van vrij korte duur...
Ik stapte de trein in, deze was best vol, maar ik kon best zitten, veel mensen overgens niet!
Maar dus, na 10min wachten, ging de intercom aan..
Dames en heren, wij hadden vandaag de hoop om op tijd te vertrekken, deze hoop hebben we nu laten vliegen...
Inmiddels 5min later, begon de trein eindelijk te rijden... maar niet lang! weer een flinke tijd stil staan!
Kom ik eindelijk op gouda aan... Bus gemist... 20min wachten!
Uiteindelijk kwam ik om 9 uur aan op stage ipv 8 uur!

en toen de terug reis!

Een overvolle maar dan ook echt overvolle trein! mezelf er toch in weten te proppen! want ja, je wil toch naar huis toe!
Staat er achter me, 3 jongens de leeftijd even hoog als het IQ...
Die vonden dat alles en iedereen van hun 'gezellige' muziek mee moest genieten... Ik had mijn ipod in, maar die kon het niet bolwerken...
Eindelijk in utrecht, nog nooit zo blij geweest om thuis te zijn...
Mocht dit de hele week zo blijven (wat me opzich niet echt verbaast) ben ik toch bang dat er ernstige mishandelingen plaats vinden bij het ns personeel... al kunnen die er niks aan doen, maar jah, om nou een boxbal een overvolle intercity in te sleuren...

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: m (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 09:21PM

Jullie staan niet alleen. Ik moet 's morgens van Elst naar Wijchen voor mijn stage. De dag begon met 5 min vertraging, daarna overstappen in Nijmegen (ging nog net). Deze trein vertrok namelijk ook met vertraging vanwege een sneltrein die voorlangs ging.
Op de terugweg was het nog veel erger. Over een ritje van normaalgesproken 6 a 7 min, van Nijmegen naar Elst deed de trein nu 16 minuten. We hebben 2 keer stil gestaan, op een gegeven moment ging in de hele trein het licht uit. Moet daar ook al op bespaard worden???

Mijn rit naar school is er ook niet beter op geworden. Die is van een rechtstreekse verbinding van 16 min veranderd in een rit met overstap en duur nu 2x zo lang !!!!!!!!!!

Kortom dit is HE-LE-MAAL niks --> totaal GEEN verbetering !!!

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Stefan Kip (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 09:56PM

Door die nieuwe KL*T* dienstregeling zit ik nu in een oude, lawaaierige te kleine trein van deventer naar zwolle! WAAR IS MIJN DUBBELDEKKER V*RD*MM*!!!!

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: joep (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 10:25PM

Bericht aan Rover

Mijn reistijd (wachttijd) is bij een enkele reis van tilburg west naar amsterdam sloterdijk in totaal met 20 minuten toegenomen.
De aansluiting van den bosch naar utrecht en daarna de overstap in utrecht naar amsterdam is in het gunstigste geval 3 minuten.

Meestal dus niet haalbaar. Voorheen had ik nog de mogelijkheid om bij de ns een vertraging van meer dan een half uur te declareren.
Op zich geen oplossing maar wel een pakje shag of een frietje en een koffie.

Ik voel me dubbel gepakt. Ten eerste op een dag 40 minuten extra reistijd en een bezuiniging op het aansprakelijk stellen van de ns.

Ik vind dat een vetraging op dagbasis van 40 minuten mag resluteren in een claim van meer dan 30 minuten vertraging. Dit is 1/5 van mijn (dure) abonnement op jaarbasis.

Zowel de politiek als de NS laat mij in de kou staan.

ROVER WAT DOE JE HIERAAN????????????????????????????

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Michael (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 11:35PM

Ik zit inplaats van de gebruikelijke 3 uur (wat ook al veel te lang is) per dag in het openbaar vervoer, nu 3,5 uur per dag in het openbaar vervoer. De treintijden hebben ze heel leuk veranderd, alleen rijdt de bus nog gewoon op dezelfde tijden, waardoor dit niet meer op elkaar aansluit, en ik dus de bus net mis...en andersom net de trein. Kut dus! En daarnaast moet ik mij op dinsdag en woensdagochtend in een trein proppen omdat er allemaal van die kutscholieren inzitten, die toch gratis reizen. En ik heb gvd een abbo en kan betalen!

En het is er ook nog is benauwd, aangezien het maximum aantal mensen wordt overschreven, waardoor de luchtzuivering het niet meer aan kan in de trein. Als het zo door gaat moet er serieus worden gestapeld in die trein, om iedereen erin te krijgen.

Conclusie: Het was al beroerd, maar ze weten elke keer weer wat te verzinnen om het openbaar vervoer in nederland nog beroerder te krijgen. En maar zeiken over het milieu, vind je het gek dat mensen liever met de auto gaan...

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Jacob (IP Gelogd)
Datum: December 11, 2006 11:47PM

Erg verneukte dienstregeling zeg... moet nu veel eerder uit m'n bed :-(

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Homer S. (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 12:41PM

Ik kan het dat de nieuwe dienstregeling qua tijden voor mensen (het merendeel) een achteruitgang is en voor sommigen een vooruitgang is. Echter, ben ik ook van mening dat het een tijd van wennen is. Nu is het nog steen en been klagen omdat we de 'oude' tijden gewend zijn die jarenlang (bijna) hetzelfde gebleven zijn. Maar over een paar maanden hoor je geen kritiek meer. We moeten ons er immers bij neerleggen want NS doet er niks meer aan...

Het probeem zit m meer in de capaciteit en de staat van de NS treinen. Als iedereen die hierboven zijn vertraging beschreven heeft, in een een niet overvolle trein zat, dan zouden we minder snel klagen... Immers zit ik liever met mn gezinnetje (Bart, Lisa, Marge en Maggy) in een haf lege trein met vertraging dan in een volle trein...

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Martijn (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 02:03PM

bij mij excact hetzelfde, ik kwam vanmorgen in deventer op het station, met de bus... moest naar zwolle met de trein...
komt de trein er aan.. ik wist niet wat ik zag.. vwat vroeger een redelijk luxe grote lange dubbeldekkertrein was, is nu verandert in een oude boemeltrein die in 1910 al afgekeurd had moeten worden.. als je dan nog moeite moet doen om een staplek te veroveren vraag ik mij toch echt af waar de ns mee bezig is !! regel wat fatsoenlijks zeg, het is toch niet normaal dat de gangpaden vol staan en iedereen minstens 20 minuten moet staan !

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Sophie (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 05:00PM

het is echt niet normaal die nieuwe dienstregeling!
Voor het traject Roermond - Nijmegen rijden nu geen NS treinen meer maar "treinen" van Veolia. Ik moet altijd op de trein stappen in Cuijk dat is een tussenstation van dit traject.
Dat er andere tijden zijn, ok, daar kan ik nog mee leven. Maar aangezien er zo ontzettend veel mensen van Roermond naar Nijmegen moeten, is er dus ook een grote trein nodig. Eerst hadden ze gewone treinen ingezet (2 wagons) dat al veeeel te klein was voor zoveel mensen. Je was blij als je kon staan in de gangen want veel mensen konden nieteens instappen.

En nu heeft Veolia nog kleinere treinen ingezet die eruit zien alsof ze afgekeurd zijn door de NS zelf! Ijn deze treintjes passen nog veel minder mensen! En de dienstregeling is zwaar klote geworden. ze zeggen wel dat ze 3x in het uur rijden maar je moet nu blij zijn als hij 1x in het uur komt! De treinen op dit traject hebben zo ontzettend veel vertraging doordat er teveel mensen zijn en maar minuscule treintjes ingezet worden, echt belachelijk!!!!
De treintjes komen ook nog nieteens 's op tijd!! als er staat dat ze om 8 uur sochtends op het station zouden moeten zijn, komen ze een kwartier/ half uur of een uur later aankakken!!

Ik ben echt ontzettend kwaad op NS/Veolia waarom ze dit nou weer zo geregeld hebben... bah..

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: gijs (IP Gelogd)
Datum: December 12, 2006 06:33PM

zo een dienstregeling heb ik nog nooit gezien. opweg naar me werk rijdt de intercity via mijn station maar als ik terug naar huis ga niet....
hoe kan dat nou kloppen. heenweg geeft me geen tijdwinst en terugweg 15 min meer omdat ik dat een sprinter heb, mist me aansluiting met de tram lekker is.
dacht dat het voornamelijk in de randstad beter zou worden.....
nou ik weet wel dat zodra mijn voordeelurenkaart in april afloopt ik van nu gewoon met de auto naar me werk ga

denk dat ik niet de enige ben

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Evelien (IP Gelogd)
Datum: December 13, 2006 03:08PM

Ook ik heb natuurlijk pech dat mijn sneltrein van Roosendaal richting Zwolle helemaal niet meer stopt in Tilburg-West! Wat een onzin!! Wat is de reden dat deze trein helemaal niet meer stopt bij Tilburg-West?? Dat scheelt mij dus ruim een half uur MEER reistijd, fijn is dat! Leuk, die nieuwe tijden. Als student zijnde heb je dus echt pech gehad als je op de UvT zit, daar vertrekken er nu nog maar TWEE treinen PER UUR naar Breda. Niet nagedacht bij de NS zeker!

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Homer S. (IP Gelogd)
Datum: December 13, 2006 11:20PM

Ja, de Maaslijn, das wel een afknapper ja... Wadlopertjes... hmz... daar heb ik wel begrip voor het geklaag... Heb ook niet echt vertrouwen in Veolia...

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: M. Scheers (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 06:23PM

Niet alleen in de buurt van Deventer en Zwolle zijn er problemen.' Ook in de Randstad (alhoewel de NS denkt dat de grens van de Randstad ophoudt bij het Amstel Station).
Ik reis elke dag van Duivendrecht naar Houten en terug. Met de oude dienstregeling deed ik daar precies een half uur over. Nu doe ik over hetzelfde stuk een uur en moet ik ook nog eens een half uur eerder op een totaal ander station staan.
De reizigersstroom vonden ze belangrijker dan het logisch nadenken en vonden dus maar dat Duivendrecht (waar praktisch alle treinen uit Nederland richting Amsterdam stoppen) geen intercity station moest blijven. Dus alleen maar voor stoptreinen!.
Station Bijlmer vonden ze balangrijker (prestige object waarschijnlijk). Dat station is totaal onbegaanbaar en passagiersonveilig. Lange enge trappen, donkere hoeken, weinig licht, roltrappen die altijd stilstaan, zeer kleine liften waar in de spits heel veel mensen in willen. En een snelle overstap van Metro naar trein is totaal onmogelijk.
Alles duidelijk uitgedacht op de tekentafel en niet aan de praktijk getoest.
NS je moet je eens meer onder je reizigers mengen en horen wat er leeft. Wees eens niet zo arrogant!!!!

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: bas van heijst (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 09:16PM

conclusie


De nieuwe dienstregeling is grotendeels prut

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: bas van heijst (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 09:19PM

bij mij(geleen oost) komen nu ook alleen maar stoptreinen
als ik naar utrecht-centraal wil moet ik altijd overstappen bij sittard

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Homer S. (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 10:05PM

Klopt, Bijlmer is een ramp, maar wacht maar totdat t af is... in 2030 ofsow... maarre, geen gelijkvloerse overstap van de metrop uit Duivendrecht op de IC naar Eindhoven, komende uit Schiphol?

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: ingmar sirks (IP Gelogd)
Datum: December 14, 2006 10:23PM

hallo. ik ben een jongen uit delft en ben 12 jaar en ik reis in de vakantie naar mn oma in den bosch want ik vind het gezellig daar. maar ik krijg dat spoorboekje in mn klauwen en wat voor kut dat daar in staat,jezus.
ik deed er altijd 1:21 minuten over en nu van ma t/m za 1:26 overmet de stoptreinm en op zondag 1:37 met de intercity. ik walg van dit gelul.

hetzelfde is tegenovergesteld deed ik dezelfde tijd maar nu is dat van ma t/m za 1:25 minuten.dat is niet erg maar ik reis meestal op zondag terug en dan vervalt die stoptrein dus dat is ook gekoeklul want dat is dan 1:35 minuten met de intercity.

Belachelijk is dit en ik wil dat het ook vooranderen verbeterd op het traject breda-tilburg.

ik wil dit weer zoals eerst hebben maar wel met die 2 stoptreinen erbij.

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: marcel k. (IP Gelogd)
Datum: December 15, 2006 03:33PM

Ingmar, wat een taalgebruik zeg, voor een 12-jarige.
Weet je wel zeker dat je IQ groter is dan je leeftijd? En dat voor die paar luttele minuten dat je langer onderweg bent. In de vakantie! Tijd zat, man, waar heb je het over.
Ik heb meer te doen met die mensen op de Maaslijn (zoals Sophie), die mogen blij zijn als je uberhaupt de trein inkan! En mijn reistijd naar Den Bosch is nu van 1u opgelopen naar 1:45u! Kijk, dan praat je wel anders.
Gauw je mond spoelen dus en terugkomen als je (in goed Nederlands) ?cht iets te melden hebt.

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Rachel (IP Gelogd)
Datum: December 16, 2006 03:32PM

De treinreis Woerden Eindhoven en visa versa duurt 20 min langer dan voor de invoering van de nieuwe dienstregeling!!!

Ik ben nu bijna 2 uur onderweg om van huis naar mijn studie te komen!!!

Ik dacht dat de NS de doorstroom naar het Zuiden wilde bevorderen, niet tegenwerken!

Groeten, een niet blije Eindhoven-Woerden reiziger.

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: daphne (IP Gelogd)
Datum: December 17, 2006 08:39PM

pff denk je dat je door de nieuwe dienstregeling eerder aan komt opbestemming doe ik ernog een half uur langer over..
heb je vertraging krijg je te horen van de ns medewerkers dat het allemaal goed geregeld is pffff

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: Shifty (IP Gelogd)
Datum: January 19, 2007 12:45AM

De nieuwe dienstregeling is een hoeren klotezooi. Eerst kon ik vanag Geleen-oost de intercity nemen, en als ik met een stoptrein ging kon ik altijd direct overstappen. Nu moet ik in geleen opstappen, 4 min. tot sittard rijden met de trein en daar weer 20 min. wachten. Terug wacht ik dan ook in Sittard weer minstens een kwartier op de stoptrein terug. Kan je wel zeggen "dan stap je toch in Sittard op" maar daar heb je niet meer veel aan met een jaarkaart en een fietskluis vanuit Geleen.

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: IKB (IP Gelogd)
Datum: January 24, 2007 03:10PM

Reis: 's-Hertogenbosch - Woerden vice versa.
De nieuwe dienstregeling is niet geweldig te noemen.
De vertrektijden van de aansluiting zijn luttele minuten (1 a 2 minuten eerder) v??r dat je aankomt.
Indien de aankomsttijd te laat is (d.i. meestal het geval ) kun je de snelle overstap niet maken. Dat wil zeggen: wachten op de volgende trein. De reistijd is voor mij langer geworden. Waarbij het gevoel is dat het slechts door het wachten komt. Zeer weinig treinen die je tijdens de spitsuren naar en van Woerden brengt.

Re: Nieuwe Dienstregeling
Gepost door: reisplanner (IP Gelogd)
Datum: January 29, 2007 08:29PM

Je kunt elk kwartier van Den Bosch naar Utrecht en elk kwartier van Utrecht naar Woerden. En dan nog klagen? Wat een gezeik zeg.



Uw naam: 
Uw email: 
(Vul deze code in svp)
Onderwerp: